معاون وزیر آموزش و پرورش:

ورود سالانه ۲۵ هزار دانشجو معلم به دانشگاه فرهنگیان

آینده این کشور در لحظه لحظه حضور معلم در کلاس درس طراحی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اظهار کرد همه نظام برنامه‌ریزی و پشتیبانی در مجموعه آموزش و پرورش، باید برای این اتفاق بیفتاد که معلم در کلاس درس حضوری ثمربخش داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
ورود سالانه ۲۵ هزار دانشجو معلم به دانشگاه فرهنگیان

معاون وزیر و رئیس سازمان در گفت و گویی که به مناسبت گرامی داشت هفته معلم با رادیو جوان داشت اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از 23 هدف عملیاتی، 4 هدف عملیاتی و از 131 راهکار ، حدودا 25 راهکار به صورت مستقیم با موضوع جایگاه، ساماندهی، منزلت و معیشت معلم مرتبط است.

محمودزاده گفت: متأسفانه در سال های گذشته، و از سال 1390 که این سند جامع تصویب شده است، مسئولین امر درخصوص اجرایی کردن سند تحول بنیادین کارنامه وحضورخوبی نداشته اند که جای گله مندی دارد.

معاون وزیر با اشاره به نگاه مثبت وزیر محترم آموزش و پرورش و دولت مردمی سیزدهم به موضوع رتبه بندی، افزود: همگی دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت مصمم هستند رتبه بندی معلمان را که به تصویب مجلس محترم هم رسیده را به سرانجام برسانند و اجرایی کنند.

وی گفت: تعیین ملاک های ارزیابی در طرح نظام رتبه بندی باید طوری برنامه ریزی شود که هم روند علمی و تربیتی معلمان تقویت شود و هم در تقویت انگیزه ارتقاء شغلی آن ها تأثیرگذار باشد. که اگر این جهت گیری در رتبه بندی انجام شود اثرش را در کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی خواهیم دید.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی اظهار کرد: همه نظام برنامه ریزی و پشتیبانی در مجموعه آموزش و پرورش، باید برای این اتفاق بیفتاد که معلم در کلاس درس حضوری ثمربخش داشته باشد و اگر از این منظر به مسئله نگاه کنیم می توان گفت؛ که آینده ی این کشور در لحظه لحظه ی حضور معلم در کلاس درس مهندسی و طراحی می گردد.

محمود زاده افزود: آموزش و پرورش به واسطه نقش جامعه شمولی که دارد باالطبع هرگونه تأثیر و تأثر در آن، جامعه را نیز به سرعت تحت تأثیر قرار می دهد، بدون معلمان آگاه و شایسته از عهده این نقش مهم نیز بر نمی آید.

وی درپایان عنوان کرد: در خصوص ورود نیروهای جدید به آموزش و پرورش و در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، قرار بود سالیانه 25 هزار نفر دانشجو معلم به عنوان ورودی جدید در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل شوند که برای امسال در حال برنامه ریزی است. همچنین در کنار ورودی های دانشگاه، استخدامی های جدیدی برای ورود به آموزش و پرورش خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار