رییس نمایندگان مجلس دانشآموزی آذربایجان شرقی:
تعامل، انتقاد سازنده و مشارکت دانشآموزان در مدرسه اثرگذاری دارد
تبریز (پانا) - رییس نمایندگان مجلس دانشآموزی آذربایجان شرقی گفت: طبق آییننامه مجلس دانشآموزی تعامل، انتقاد سازنده و مشارکت مدرسه و دانشآموز اثرگذاری دارد.
ریحانه اسمعیلی در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: «باتوجه به دغدغه نمایندگان مجلس دانشآموزی لازم است که موضوعات مختلف مطرح و پیگیری و رسیدگی شود.»
رییس نمایندگان مجلس دانشآموزی استان ادامه داد: « طبق صحبتها و گفت و گوهایی که با عوامل مدرسه و دانشآموزان داشتهایم،موضوعات سنجش، مفید واقع شدن در جامعه، امکانات مدارس، مهارت کنترل استرس و اضطراب، مسابقات فرهنگی و هنری و تقدیر از دانشآموزان موفق موضوعات مورد پیگیری مجلس دانشآموزی خواهد بود.»
وی با بیان اینکه در کشور ما انتظارات خاصی از دانشآموزان دارند، گفت: « نیاز دانشآموزان به مشوق برای رسیدن به هدف لازم است و این نیاز از مدرسه شروع میشود تا پایدارتر بماند.»
اسمعیلی گذری بر استرس و اضطراب دانشآموزان زد و افزود: «متاسفانه توقعات بیشاز حد خانواده این موضوع را تشدید میبخشد که منجر به بیانگیزه شدن دانشآموز و در مواقعی منجر به ترک تحصیل میشود.»
نماینده مجلس دانشآموزی استان با اشاره به اینکه هیچ دانشآموزی وجود ندارد که از استعدادی برخوردار نباشد، گفت:« هر فردی در هر رشتهای مهارتی دارد که دیر یا زود آن را کشف خواهد کرد بنابراین خودباوری و اعتماد به نفس را در وجود دانشآموز رسد دهیم تا رسیدن به هدف اصلی زندگیاش را پیش ببرد.»
وی باتوجه به خواستههای عوامل مدرسه، گفت: « باتوجه به اهداف سند تحول بنیادین نیاز است دانشآموزان در همه جهات رشد پیدا کنند و طبق ماده یک آییننامه مجلس دانشآموزی که به موضوع مشارکت و همکاری دانشآموزان اشاره شده، مشارکت و اتحاد و هماهنگی ما دانشآموزان با روحیه مطالبه گری اثرگذار است.»
ارسال دیدگاه