رئیس مجلس دانش‌آموزی آذربایجان شرقی:

تعامل، انتقاد سازنده و مشارکت دانش‌آموزان در مدرسه اثرگذاری دارد

تبریز (پانا) - رئیس مجلس دانش‌آموزی آذربایجان شرقی گفت: طبق آیین‌نامه مجلس دانش‌آموزی، تعامل، انتقاد سازنده و مشارکت دانش‌آموزان در مدرسه اثرگذاری دارد.

کد مطلب: ۱۵۱۹۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد

ریحانه اسمعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا گفت: «با توجه به دغدغه نمایندگان مجلس دانش‌آموزی، لازم است که موضوعات مختلف مطرح و پیگیری و رسیدگی شود.»

رئیس مجلس دانش‌آموزی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: «طبق صحبت‌ها و گفت‌وگوهایی که با عوامل مدرسه و دانش‌آموزان داشته‌ایم، موضوعات سنجش، مفید واقع شدن در جامعه، امکانات مدارس، مهارت کنترل استرس و اضطراب، مسابقات فرهنگی و هنری و تقدیر از دانش‌آموزان موفق، موضوعات مورد پیگیری مجلس دانش‌آموزی خواهد بود.»

وی با بیان اینکه در کشور ما انتظارات خاصی از دانش‌آموزان دارند، گفت: «نیاز دانش‌آموزان به مشوق برای رسیدن به هدف لازم است و این نیاز از مدرسه شروع می‌شود تا پایدارتر بماند.»

اسمعیلی، گذری بر استرس و اضطراب دانش‌آموزان زد و افزود: «متاسفانه توقعات بیش‌از حد خانواده این موضوع را تشدید می‌بخشد که منجر به بی‌انگیزه شدن دانش‌آموز و در مواقعی منجر به ترک تحصیل می‌شود.»

نماینده مجلس دانش‌آموزی استان با اشاره به اینکه هیچ دانش‌آموزی وجود ندارد که از استعدادی برخوردار نباشد، گفت: «هر فردی در رشته‌ای، مهارتی دارد که دیر یا زود آن را کشف خواهد کرد. بنابراین خودباوری و اعتماد به نفس را در وجود دانش‌آموز رشد دهیم تا رسیدن به هدف اصلی زندگی‌اش را پیش ببرد.»

وی با توجه به خواسته‌های عوامل مدرسه گفت: «با توجه به اهداف سند تحول بنیادین، نیاز است دانش‌آموزان در همه جهات، رشد پیدا کنند و طبق ماده یک آیین‌نامه مجلس دانش‌آموزی که به موضوع مشارکت و همکاری دانش‌آموزان اشاره شده، مشارکت و اتحاد و هماهنگی ما دانش‌آموزان با روحیه مطالبه‌گری اثرگذار است.»

حجم فایل ویدیویی : ۸۸.۹۷M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۳:۰۹ دانلود فایل
خبرنگار : اسما قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار