رئیس مجلس دانشآموزی آذربایجان شرقی:
تعامل، انتقاد سازنده و مشارکت دانشآموزان در مدرسه اثرگذاری دارد
تبریز (پانا) - رئیس مجلس دانشآموزی آذربایجان شرقی گفت: طبق آییننامه مجلس دانشآموزی، تعامل، انتقاد سازنده و مشارکت دانشآموزان در مدرسه اثرگذاری دارد.
ریحانه اسمعیلی در گفتوگو با خبرنگار پانا گفت: «با توجه به دغدغه نمایندگان مجلس دانشآموزی، لازم است که موضوعات مختلف مطرح و پیگیری و رسیدگی شود.»
رئیس مجلس دانشآموزی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: «طبق صحبتها و گفتوگوهایی که با عوامل مدرسه و دانشآموزان داشتهایم، موضوعات سنجش، مفید واقع شدن در جامعه، امکانات مدارس، مهارت کنترل استرس و اضطراب، مسابقات فرهنگی و هنری و تقدیر از دانشآموزان موفق، موضوعات مورد پیگیری مجلس دانشآموزی خواهد بود.»
وی با بیان اینکه در کشور ما انتظارات خاصی از دانشآموزان دارند، گفت: «نیاز دانشآموزان به مشوق برای رسیدن به هدف لازم است و این نیاز از مدرسه شروع میشود تا پایدارتر بماند.»
اسمعیلی، گذری بر استرس و اضطراب دانشآموزان زد و افزود: «متاسفانه توقعات بیشاز حد خانواده این موضوع را تشدید میبخشد که منجر به بیانگیزه شدن دانشآموز و در مواقعی منجر به ترک تحصیل میشود.»
نماینده مجلس دانشآموزی استان با اشاره به اینکه هیچ دانشآموزی وجود ندارد که از استعدادی برخوردار نباشد، گفت: «هر فردی در رشتهای، مهارتی دارد که دیر یا زود آن را کشف خواهد کرد. بنابراین خودباوری و اعتماد به نفس را در وجود دانشآموز رشد دهیم تا رسیدن به هدف اصلی زندگیاش را پیش ببرد.»
وی با توجه به خواستههای عوامل مدرسه گفت: «با توجه به اهداف سند تحول بنیادین، نیاز است دانشآموزان در همه جهات، رشد پیدا کنند و طبق ماده یک آییننامه مجلس دانشآموزی که به موضوع مشارکت و همکاری دانشآموزان اشاره شده، مشارکت و اتحاد و هماهنگی ما دانشآموزان با روحیه مطالبهگری اثرگذار است.»
ارسال دیدگاه