مدیرکل کانون استان آذربایجان‌شرقی خبر داد:

آیین‌های نکوداشت هفته ملی کودک در استان آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - آیین‌ نکوداشت هفته ملی کودک با شعار "برای کودکان، برای آینده" و با هدف افزایش توجه بزرگسالان به حقوق کودکان و اجرای ده‌ها برنامه متنوع و جذاب فرهنگی در استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۰۷۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
آیین‌های نکوداشت هفته ملی کودک در استان آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، علی بینش با اعلام این مطلب تصریح کرد: این برنامه‌ها در دو بخش "برای کودکان" و "برای بزرگسالان" و با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع و گسترده فرهنگی هنری و ادبی طی روزهای ۱۴ الی ۲۰ مهرماه برگزار می‌شود.

وی در عین حال تصریح کرد: آیین‌ هفته ملی کودک با همکاری و مشارکت برخی از نهادها و دستگاه‌های استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه آگاهی بخشی و افزایش توجه بزرگسالان به حقوق کودکان از جمله مهمترین اهداف برگزاری این برنامه‌ها است، تصریح کرد: بخشی از مخاطبان هفته ملی کودک بزرگسالان هستند که در این زمینه نشست‌های تخصصی با حضور صاحب نظران و کارشناسان در موضوعات مختلف از قبیل رسانه و فضای مجازی، سلامت و بهداشت فردی و روحی کودکان، محیط زیست و ایمنی و مراقبت به میزبانی مراکز کانون در تبریز و شهرهای مختلف استان اجرا می‌شود.

وی افزود: در هفته ملی کودک تماشاخانه سیار کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان با حضور در برخی از مدارس محروم و روستایی برنامه‌های متنوعی را برگزار خواهد کرد.

بینش برگزاری دورهمی کانون یاران استان، برپایی نمایشگاه‌های آثار هنری و ادبی کودکان، مهرواره شعرخوانی کودکان و اجرای طرح یک روز با کانون را از برنامه‌هائی عنوان کرد که به همین مناسبت در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اجرا می‌شود.

در طرح یک روز با کانون دانش آموزان و مدارس ابتدایی در طول هفته ملی کودک و با حضور در مراکز کانون فعالیت‌های متنوع و جذابی را در کارگاه‌های ویژه هنری و ادبی، اجرای قصه گویی، نمایش خلاق، مسابقه و معرفی کتاب اجرا خواهند کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین با اشاره به برگزاری جشن بزرگ هفته ملی کودک در تبریز تاکید کرد: این برنامه به همت و مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز ۱۸ مهر ماه با حضور خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان و اولیای تربیتی در تبریز و با برگزاری برنامه‌های مختلف و تجلیل از کودکان برگزیده و فعالان حوزه کودک برگزار خواهد شد.

بینش با حضور در بیمارستان کودکان و راه‌اندازی کتابخانه و میز بازی  ویژه کودکان بستری در این بیمارستان و همچنین حضور در شیرخوارگاه احسان را از دیگر برنامه‌های این مناسبت عنوان کرد.

آیین‌های هفته ملی کودک طی روزهای ۱۴ الی ۲۰ مهر ماه همزمان با سراسر کشور در شهرهای مختلف استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار