شهادت یک فرهنگی در سیستان‌وبلوچستان در مسیر برگشت از جشن عاطفه‌ها‌

احمدی لاشکی: بر پاسخ کوبنده و قاطع به این اقدام ددمنشانه به تروریست‌ها و مزدوران کوردل تاکید داریم

تهران (پانا) - یوسف شیرانی فرهنگی خدوم فعال در استان سیستان و بلوچستان عصر روز گذشته ‌در حمله مسلحانه در بنت نیکشهر استان سیستان‌و‌بلوچستان به شهادت رسید. این حمله مسلحانه‌‌ ‌پس از برگزاری مراسم جشن عاطفه‌ها در مدرسه محسنین شیخان بنت، رخ داد.

کد مطلب: ۱۵۰۶۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
شهادت یک فرهنگی در سیستان‌وبلوچستان در مسیر برگشت از جشن عاطفه‌ها‌

متاسفانه در این حادثه تروریستی سه نفر؛ سرباز وظیفه سید‌جواد ساداتی و دو نفر از شهروندان به نام‌های مجیب بلوچی و یوسف شیرانی به درجه رفیع شهادت نائل شدند. یوسف شیرانی کارشناس حقوقی شهرستان بنت در این استان بود.

هر سه شهید ‌از بومیان اهل‌سنت همان منطقه بوده‌اند.

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس در پی شهادت یوسف شیرانی ‌کارشناس حقوقی شهرستان بنت پیام تسلیتی صادر کرد. احمدی لاشکی در پیام خود به‌مناسبت ترور ناجوانمردانه یوسف شیرانی ‌آورده است: «حادثه دلخراش و تلخ حمله تروریستی به کارشناس حقوقی منطقه بنت که منجر به شهادت مظلومانه وی و دو تن دیگر از همراهانش در برگشت از جشن عاطفه‌ها گردید، موجی از غم و ماتم را در خانواده بزرگ فرهنگیان کشور ایجاد کرد.»

‌در بخش دیگری از این پیام آمده است: «‌این‌گونه اقدامات ‌نشان از عجز و ناتوانی دشمنان در تقابل با انقلاب اسلامی دارد و هرگز در عزم و اراده پولادین مردم سربلند ایران ‌و فرهنگیان کشور خللی ایجاد نخواهد کرد. بر ادامه راه ایثار و شهادت و همچنین پاسخ کوبنده و قاطع به این اقدام ددمنشانه به تروریست‌ها و مزدوران کوردل تاکید داریم و ‌به روان مطهر شهدای این حادثه درود می‌فرستم و تاسف و همدردی خود را به همه بازماندگان ابراز داشته و از درگاه خداوند منان برای ایشان، آرزوی تندرستی و شکیبایی دارد.»

1051053fxldO9Lv2hIysuptc

‌شهید یوسف شیرانی از بومیان شهر بنت بود که علاوه بر کارشناس حقوقی‌، ریاست شورای شهر این منطقه را هم برعهده داشت. شهر بنت در ۸۵ کیلومتری شمال غرب نیکشهر و ۴۵ کیلومتری جنوب شهر فنوج قرار گرفته است. ‌

خبرگزاری پانا این واقعه غم‌انگیز را به محضر رهبر معظم انقلاب،  خانواده بزرگ فرهنگیان، ‌مردم شریف ایران و به‌خصوص خانواده‌های داغدار شهدای این اقدام تروریستی تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای شهدای عزیز علو درجات ‌‌مسئلت می‌نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار