بازتاب عملیات وعده صادق ۲ در رسانه‌های خارجی

تهران (پانا) - حملات موشکی تلافی‌جویانه ایران به اراضی اشغالی فلسطین، بازتاب گسترده ای را در محافل رسانه ای جهان درپی داشت.

کد مطلب: ۱۵۰۶۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
بازتاب عملیات وعده صادق ۲ در رسانه‌های خارجی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به شهادت شهید هنیه، سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم. چنانچه رژیم صهیونیستی به عملیات ایران واکنش نشان دهد با حملات کوبنده مواجه خواهد شد.

در واکنش به این رویداد، رسانه های جهانی و بین المللی به انعکاس گسترده موشک باران اراضی اشغالی فلسطین از سوی ایران پرداختند.

سی‌ان‌ان: موشک‌های ایرانی به اسرائیل برخورد کرد

شبکه تلویزیونی سی ان ان در این خصوص چنین تیتر زد: فیلم های نشان می‌دهند که موشک های ایران به اسراییل برخورد کرده است.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد، یکی از موشک‌های ایران در کمتر از فاصله یک کیلومتری مقر موساد در حاشیه تل‌آویو منفجر شد.

این شبکه آمریکایی افزود که یک ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی را راستی‌آزمایی کرده است و نشان می‌دهد که یکی از موشک‌های ایران به نزدیکی مقر سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) اسرائیل برخورد کرد.

بر اساس تحقیقات سی‌ان‌ان، این تصاویر از ساختمانی بلندمرتبه در هزتزلیا در کمتر از سه کیلومتری مقر موساد ضبط شده است.

این شبکه آمریکایی ویدیویی دیگری را بررسی کرده که تاثیر ناشی از برخورد این موشک بر یک پارکینگ خودرو در همان حوالی را ثبت کرده است.

این ویدیو گودالی بزرگ و همچنین خودروهایی را نشان می‌دهد که نخاله و خرابی‌ها روی آنها را پوشانده است. این گودال بزرگ در فاصله چندصد متری از یک مجموعه سینمایی قرار دارد.

گاردین در ین خصوص نوشت: ایران ساعاتی پس از آنکه مقامات کاخ سفید هشدار دادند تهران در حال برنامه ریزی برای حمله «قریب الوقوع» است، موجی از موشک ها را به سمت اسرائیل پرتاب کرده است.

از سوی دیگر، الجزیره انگلیسی اعلام کرد: ایران موشک های بالستیک به سوی اسراییل شلیک کرد.

این رسانه در بخش دیگری از پوشش رسانه ای این رویداد، آغاز موج دوم موشک باران سرزمین های اشغالی را نیز درج کرد.

دبورا هینز خبرنگار شبکه اسکای نیوز که از مرز لبنان و فلسطین اشغالی گزارش می‌کرد درباره اقدام غافلگیرانه ایران گفت، زمانی از حمله ایران علیه اسرائیل (فلسطین اشغالی) مطلع شد که یکسری نورهای نارنجی در آسمان دید. وی عنوان کرد که حمله اخیر ایران با عملیات پهپادی و موشکی دور قبل که از زمان شلیک تا ورود به آسمان اسرائیل (فلسطین اشغالی) طول کشید متفاوت است. هینز افزود که این یک لحظه حساس در خاورمیانه و برای جهان بشمار می‌رود.

تارنمای شبکه اسکای نیوز هم با اختصاص یک صفحه ویژه، سرگرم پوشش آخرین تحولات است و دقایقی پیش هشدار رئیس جمهوری ایران به رژیم صهیونیستی را بازتاب داد. بر اساس گزارش این شبکه، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، هشدار داده است که رگبار موشکی امشب «تنها گوشه‌ای از توانایی‌های ما» بود. پزشکیان در بیانیه ای این حمله موشکی را "پاسخی قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی" دانست و گفت: این اقدام در دفاع از منافع و شهروندان ایرانی انجام شد.

شبکه بی‌بی‌سی نیز به طور ویژه درحال پوشش حمله موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی است. تارنمای این شبکه صفحه جداگانه‌ای را برای انعکاس تحولات خاورمیانه اختصاص داده و در بخشی به تشریح برد موشکی ایران پرداخته است که تا شعاع ۲ هزار کیلومتری ایران را پوشش می‌دهد.

شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی نیز در پوشش این خبر مهم اعلام کرد: ایران حمله موشکی بالستیک خود به اسرائیل را آغاز کرد. هنگامی که این حمله آغاز شد، موشک های شلیک شده مشاهده شدند و آتش آنها آسمان را بر فراز اسرائیل روشن کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار