رئیس اداره توسعه و نظارت برامور شوراهای آموزش و پرورش:

مدارس هیات امنایی رتبه بندی می شوند

زنجان (پانا) - گردهمایی مدیران مدارس هیات امنایی استان زنجان با حضور امید روحی؛ رئیس اداره توسعه و نظارت برامور شوراهای آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش در محل سالن شهید تجلی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۹۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مدارس هیات امنایی رتبه بندی می شوند

امید روحی؛ رئیس اداره توسعه و نظارت بر امور شوراهای آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران مدارس هیات امنایی استان زنجان اظهار کرد: شکل‌گیری مدارس هیأت امنایی مدارس در حقیقت برگرفته از اصلاح ماده 11 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مصوب سال 1383 بود و در شورای عالی آموزش و پرورش به تایید رسید.

او هدف از هیأت امنایی شدن مدارس را، استفاده از مشارکت علمی، فکری، عاطفی و فرهنگی مردم در اداره مدرسه دانست و عنوان کرد: مشارکت اقتصادی در مرتبه بعدی اهداف فعالیت این مدارس قرار دارد.

رئیس اداره توسعه و نظارت برامور شوراهای آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آیین‌نامه مدارس هیأت امنایی گفت: مدارس هیأت امنایی فرصت خوبی برای ارتقای مسائل آموزش و پرورش هستند و الزاما باید بر اساس آیین نامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی این وزارت خانه حرکت کنند.

روحی؛ با اشاره به اینکه مدارس هیأت امنایی منابع مالی خود را از طریق اعتبارات دولت، هدایا و کمک‌های مردمی داوطلبانه در خارج از فصل ثبت‌نام دانش‌آموزان در چارچوب مقررات ابلاغی آموزش و پرورش دریافت می‌کند،عنوان کرد: سیاست فعلی وزارت آموزش و پرورش ، توسعه کمی مدارس هیأت امنایی نیست، بلکه هدف بهبود و سامان یافتن وضع موجود است.

او خاطرنشان کرد: نخستین شرط تبدیل شدن یک مدرسه عادی به هیأت امنایی این است که آن مدرسه واجد شرایط لازم باشد و شورای مدرسه پس از بررسی‌های لازم، برای هیأت امنایی شدن داوطلب شوند.

رئیس اداره توسعه و نظارت برامور شوراهای آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رتبه بندی مدارس هیأت امنایی ، تصریح کرد: مدارسی که حد نصاب لازم را کسب نکنند از جمع مدارس هیأت امنایی حذف خواهند شد و به حالت عادی بازمی‌گردند.

روحی؛ با اشاره به اینکه هدف مدارس هیأت امنایی استفاده از مشارکت‌های مردمی برای خودگردان کردن مدرسه است، عنوان کرد: مدرسه هیأت امنایی یعنی یک مدرسه کاملا عادی و کاملا معمولی که مدیریت آن متفاوت است و افرادی در آنجا حضور دارند که می‌توانند در فرآیند تحصیلی و تربیتی فرزندان نقش‌آفرین باشند.

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه رؤسای هیأت امنای این مدارس نقش مهمی در افزایش روحیه مشارکت‌پذیری اولیا در مدارس دارند، بیان کرد: امید است، اعضای هیأت امنا بتوانند کمک کار و کمک حال خوبی برای مدیران مدارس باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار