نفوذ سامانه بارشی به استان اردبیل/تداوم هوای سرد تا آخر هفته در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر کل هواشناسی اردبیل از نفوذ سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه ۱۱ آذر ماه به استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۲۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نفوذ سامانه بارشی به استان اردبیل/تداوم هوای سرد تا آخر هفته در اردبیل

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان گفت: بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی نشان می‌دهد همچنان تا ظهر امروز (دوشنبه ۱۱ آذر) جوی نسبتا پایدار و آسمانی غالبا نیمه ابری با وزش باد جنوبی (گاهی با سرعت تند) در اکثر نواحی استان اردبیل حاکم خواهد بود.

او افزود: از ظهر امروز با نفوذ سامانه بارشی زودگذری، آسمان استان بتدریج ابری شده و از عصر امروز با شمالی شدن جریانات جوی، ضمن کاهش محسوس دمای هوا در اکثر نواحی استان (به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی)، وزش باد (گاهی تند شمالی)، بارش باران و برف و در برخی از ساعات مه پیش بینی می‌شود که بصورت متناوب تا بعد از ظهر سه شنبه (۱۲ آذر) تداوم می‌یابد.

مدیر کل هواشناسی استان بیان کرد: هرچند سامانه بارشی از اواخر وقت سه شنبه از استان خارج می‌شود، اما هوای سرد تا آخر هفته تداوم می‌یابد.

محمدی تصریح کرد: روز چهارشنبه (۱۳ آذر) آسمانی صاف تا نیمه با وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما در سطح استان اردبیل انتظار می‌رود.

او بیان کرد: مجدداً از اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی سرد و فعالی وارد استان خواهد شد که انتظار می‌رود مجموع بارش‌های روز پنجشنبه (۱۴ آذر) و جمعه (۱۵ آذر) برای مناطق شمالی استان اردبیل بارش موثر باشد.

مدیر کل هواشناسی استان گفت: در مناطق مرکزی استان نیز این سامانه بارشی موجب استقرار توده هوای سرد همراه با بارش برف خواهد گردید که به هم استانی‌های محترم توصیه می‌گردد با توجه به لغزندگی، یخبندان، محدودیت دید افقی و احتمالا کولاک برف در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی و برفگیر استان، ضمن پرهیز از سفر‌های غیر ضرور، با اطلاع از وضعیت راه‌های استان (از طریق تلفن گویای ۱۴۱) و مجهز نمودن خودرو‌ها به تجهیزات زمستانی در این مسیر‌ها تردد نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار