ورود سامانه بارشی به استان اردبیل

اردبیل (پانا) - از عصر امروز، با ورود سامانه بارشی شرایط جوی ناپایدار شده و در مناطقی از این استان بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۶۲۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ورود سامانه بارشی به استان اردبیل

به گزارش اداره کل هواشناسی اردبیل، سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، با تقویت سامانه کم فشار در منطقه، وزش بادهای جنوب غربی (گرمیج) که از دیروز در سطح استان آغاز شده تا پایان هفته تداوم خواهد داشت و از این رو طی این مدت دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

وی بیان کرد: روز‌های پایانی هفته در مناطق مرکزی و جنوبی استان سرعت وزش باد تند تا شدید هم انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: همچنین از عصر امروز(چهارشنبه) با ورود سامانه بارشی به استان شرایط جوی ناپایدار شده و در مناطقی از استان بارش باران غالباً به صورت رگبار باران و گاهی به صورت رگبار برف پیش‌بینی می‌شود و تمرکز بارش‌ها بیشتر در نواحی منتهی به کوهستان سبلان و جنوب استان خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: از اواخر وقت جمعه با شمالی شدن جهت وزش بادها، دمای هوا کاهش یافته و هوای سرد و مرطوب خزری (در مناطق سردسیر استان توام با بارش خفیف برف) استان را فرا خواهد گرفت.

وی تشریح کرد: در مدت فعالیت این سامانه احتمال خسارت به مبلمان شهری، ذوب برف در کوه­‌های استان و احتمال رخداد بهمن، احتمال ریزش سنگ در گردنه­‌های مواصلاتی (بر اثر وزش باد)، لغزندگی سطح جاده­‌ها، احتمال اختلال در عملیات پرواز فرودگاه اردبیل وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان تاکید کرد: توصیه می‌شود مردم از تردد در اطراف ساختمان­‌های نیمه کاره و تابلو‌های شهری اجتناب کرده و از انجام فعالیت­‌های عمرانی در فضای باز و از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

محمدی ادامه داد: همچنین بهره‌برداران نسبت به تنظیم دمای گلخانه­‌ها و مرغداری­‌ها به‌ویژه در اوایل هفته آینده اهتمام لازم را داشته باشند.

وی گفت: این سامانه عصر شنبه هفته آینده از استان خارج می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار