علیرضا دبیر: نتیجه تفاهم‌نامه فدراسیون کشتی و وزارت آموزش و پرورش را ۳ سال دیگر در کشتی نوجوانان و نونهالان خواهید دید

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون کشتی بر همکاری با وزارت آموزش و پرورش برای پیشبرد رشته کشتی تاکید کرد و این همکاری را باعث رشد ورزشی، اخلاقی و فرهنگی این رشته دانست.

کد مطلب: ۹۶۷۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا دبیر: نتیجه تفاهم‌نامه فدراسیون کشتی و وزارت آموزش و پرورش را ۳ سال دیگر در کشتی نوجوانان و نونهالان خواهید دید

علیرضا دبیر در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با فدراسیون کشتی که بعدازظهر امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: «من محصول توافق وزارت آموزش و پرورش و‌ فدراسیون کشتی هستم و امضای این تفاهم‌نامه باور من است. زمانی که من شروع کردم در جمعیت ۶۰ میلیونی ۱ میلیون کشتی‌گیر فعال داشتیم اما امروز متاسفانه در ۸۰ میلیون جمعیت زیر ۱۰۰ هزار کشتی‌گیر فعال داریم و بعد می‌گویند چرا کشتی ضعیف شده است. کشتی برند کشور ما است.»

رییس فدراسیون کشتی ادامه داد: «ما باید در کنار آموزش و پرورش قرار بگیریم چون هم ورزشی، هم اخلاقی و هم فرهنگی می‌توانند به ما کمک کنند. ما به آموزش و پرورش اعتماد داریم و فرزندان ما ساعات زیادی در مدارس هستند. من از وزارت آموزش و‌ پرورش تشکر می‌کنم که این تفاهم‌نامه امضا شد. از امروز تاریخ را ثبت کنید، من به همه قول می‌دهم نتیجه این تفاهم‌نامه را ۳ سال دیگر در کشتی نوجوانان و نونهالان خواهند دید. اگر این اتفاق به استان‌ها هم‌ تسری پیدا کند تا ۳۰ سال دیگر کشتی را تضمین خواهیم کرد. غیر از استان‌ها امیدوارم این حرکت در فدراسیون‌های دیگر هم شکل بگیرد و بیایند از آموزش و پرورش کمک بخواهند و در کنار آن قرار بگیرند چون آموزش و پرورش گنجینه است.»

او افزود: «نباید به نونهالان فشار آورد به طوری که بخواهند وزن کم کنند. آقای موحد ۱۹ سالگی وارد کشتی شد و مقام قهرمانی و مدال جهانی دارد و در ۲۶ سالگی اولین مدال جهانی را گرفت، چرا موفق بود چون در نوجوانی وارد کشتی نشد.»

دبیر گفت: «ما و آموزش و پرورش اولین مسابقات نوجوانان را در فروردین و اردیبهشت برگزار می‌کنیم و همان مسابقات ملاک انتخاب تیم ملی ما خواهد بود.»

حسین بابویی، رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی نیز در این مراسم گفت: «این تفاهم‌نامه و‌ همکاری مدلی است که ورزش کشور می‌تواند به آن رجوع کند و این اتفاق می‌تواند توفیق های مستمر را به دنبال داشته باشد.»

محمد جعفری، مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشب نیز گفت: «کانون‌های ورزشی درون و برون مدرسه‌ای یکی از نقاط مورد توجه در این تفاهم‌نامه هستند که از این به بعد به خوبی مورد توجه قرار خواهند کرد تا بتوانیم موفقیت‌های خوبی در رشته کشتی کسب کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار