تولید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در استان اردبیل تولید شود.

کد مطلب: ۹۱۱۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تولید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در استان اردبیل

خلیل نیکشاد در گردهمایی هماهنگی خرید تضمینی گندم در سالجاری گفت: پیش بینی می‌شود در سالجاری میزان خرید گندم از مرز ۵۶۰ هزار تن بیشتر باشد که از این میزان ۴۵۰ هزار تن خرید تضمینی این محصول استراتژیک و مهم صورت خواهد گرفت .

او افزود: زراعت گندم در حال حاضر مراحل رشد رویشی خود را سپری می‌کند به همین دلیل می‌بایست نهایت دقت در سمپاشی مزار ع بر علیه علف‌های هرز و بیماری‌های احتمالی به دقت انجام گیرد تا بتوانیم بیشترین میزان محصول در واحد سطح را از مزارع گندم برداشت نمائیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: با توجه به اینکه شرایط تحریم تحمیلی از سوی بیگانگان را سپری می‌کنیم به همین دلیل می‌بایست نهایت دقت را در کاهش ضایعات برداشت گندم توسط کمباین‌ها داشته باشیم از هم اکنون تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از برداشت مزارع توسط کمباین‌های دارای نقص فنی و از رده خارج اندیشیده شده است .

نیکشاد در ادامه سخنان خود افزود: با توجه به بارندگی‌های فصل بهاره که در سراسر استان شاهد آن بودیم خوشبختانه مزارع گندم در مناطق شمالی وجنوبی و مرکزی از وضعیت مطلوب و ایده آلی برخوردار است، ولی با توجه به افزایش احتمالی درجه حرارت توام با رطوبت در روز‌های آتی می‌بایست نهایت دقت و مراقبت از مزارع بعمل آید تا در صورت بروز پاتوژن‌های قارچی وانواع زنگ‌ها جلوی خسارت آن‌ها گرفته شود .

او در ادامه سخنان خود افزود:این سازمان در کنار سازمان غله و تعاون وروستایی ارتباط تنگاتنگی خواهند داشت تا گندم بموقع و با رعایت اصول فنی خرید شود و مشکلی در انبار داری و حمل و ... بوجود نیاید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار