معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران:
برنامه تعالی گامی موثر برای تبدیل مدرسه به کانون آموزش یادگیرنده است
ساری (پانا) -معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران برنامه تعالی را گامی موثر برای تبدیل مدرسه به عنوان کانون آموزش یادگیرنده برشمرد که در عین الگوی کامل دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین است.
![برنامه تعالی گامی موثر برای تبدیل مدرسه به کانون آموزش یادگیرنده است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZGFkMDUVMwLe/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHTuocQRwgvJYsAIKXaKdntA,,/ZGFkMDUVMwLe.jpg)
اسفندیار نظری در کارگاه آموزش برنامهنویسی بر اساس برنامه تعالی مدیران متوسطه نظری شرق استان با تأکید بر اهمیت اجرای مدل تعالی مدیریت در برنامهریزیها گفت: «هر فردی که دارای پنج استعداد شخصیتی ایجاد انگیزش، قاطعیت، تصمیمگیری، پاسخگویی و رابطهسازی باشد تبدیل به مدیر موفق میشود.»
او برنامه تعالی را گامی موثر برای تبدیل مدرسه به عنوان کانون آموزش یادگیرند برشمرد و ادامه داد: «هر نهاد و سازمانی برای رشد و بهبود مستمر به یک الگو نیازمند است و مدل تعالی مدیریت مدرسه الگوی کاملی است که میتواند به دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین به ما کمک کند. ما در این مدل به دنبال برنامه و برنامهمحوری هستیم.»
معاون آموزش متوسطه آموزشوپرورش مازندران تأکید کرد: «برای ارتقای مدیریت مدرسه باید رویکرد برنامهمحوری، مشارکتجویی و خودارزیابی داشته باشیم.»
نظری تقسیم کار و اعتماد به سایر ارکان مدرسه را از نکات مهم برنامه تعالی خواند و گفت: « برنامه سالانه با کمک چهار اصل اصول تغییر خواستن، دوری گزیدن از تعصب های بی مورد، مثبتاندیشی و عملگرا بودن، مشارکت، انضباط ظاهری، اجتماعی، خانوادگی و کاری و نظارت درونی و بیرونی و به کمک ارکان مدرسه و شناخت توانمندیهای آنها تدوین میشود.»
او با طرح این موضوع که فرآیند برنامه تعالی از خودارزیابی شروع میشود، بر سه پرسش کلیدی تأکید کرد: «چرا باید در مدرسه تغییر ایجاد شود؟ شیوه تغییر چگونه باشد؟ هدف از تغییر چیست؟»
نظری با بیان اینکه در برنامه تعالی باید تغییر نگرشها و روشها اتفاق بیفتد، اهرم آن را کار تیمی دانست و ادامه داد: «کار تیمی نتیجه خلاقیت و خلاقیت نتیجه کیفیت است. در این صورت مدرسه به یک سازمان یادگیرنده تبدیل میشود.»
ارسال دیدگاه