فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد

وضع قانون و فرهنگ‌سازی؛ 2 رکن مبارزه با حیوان‌آزاری

تهران (پانا) - عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تصویب لایحه جامع حمایت از حقوق حیوانات تأکید کرد و گفت حیوان‌آزاری در کشور جرم‌انگاری نشده است و تصویب این لایحه تأثیر زیادی بر پیشگیری از حیوان آزاری دارد.

کد مطلب: ۸۸۹۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
وضع قانون و فرهنگ‌سازی؛ 2 رکن مبارزه با حیوان‌آزاری

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با پانا با اشاره به افزایش حیوان آزاری در کشور و ضرورت وجود قانونی برای حمایت از حیوانات اظهار کرد: اکنون لوایح و طرح‌های زیادی در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد که در حوزه محیط زیست نیز دو موضوع حمایت از حقوق محیط‌بانان و همچنین حمایت از حقوق حیوانات از اهمیت برخوردار است و باید در اولویت قرار بگیرد.

عضو فراکسیون محیط زیست شورای اسلامی افزود: وجود قانونی برای حمایت از حیوانات به عنوان یک ضرورت لازم است و باید حقوق حیات وحش نیز رعایت شود هر چند که حیوان‌آزاری را اکنون در مناطق مختلف کشور شاهد هستیم و نمی‌توان آن را انکار کرد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت فرهنگسازی در زمینه حمایت از حیوانات گفت: حیوان‌آزاری تنها با جرم‌انگاری رفع نخواهد شد و باید در کنار رفع خلاء‌های قانونی، ناپسند بودن حیوان‌آزاری از دوران کودکی به کودکان آموزش داده شود. یکی از اهدافی که در تدوین لایحه حمایت از حقوق حیوانات دیده شده است فرهنگسازی در زمینه حمایت از حیوانات است تا از رفتار نادرست با حیوانات کاسته شود.

ذوالقدر با تاکید بر لزوم برخورد جدی و قاطع با عاملان حیوان آزاری گفت: با متعدیان به محیط زیست باید قاطعانه برخورد کرد البته رفع ریشه‌ای معضل حیوان‌آزاری نیازمند فرهنگسازی مناسب و تعیین تکلیف لایحه حمایت از حقوق حیوانات است باید در اولویت قرار بگیرد.

اصل پنجاهم قانون اساسی حق بر محیط زیست را به عنوان یکی از حقوق شهروندان ایرانی مورد تاکید قرار داده است و معاونت ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی که زیر مجموعه معاونت حقوقی ریاست جمهوری است، از باب پیگیری اجرای این اصل موضوع حقوق حیوانات را به عنوان یکی از مصادیق حق بر محیط زیست، پیگیری می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار