یک مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست به پانا خبر داد؛

تشکیل کارگروه بررسی لایحه حمایت از حقوق حیوانات ولگرد

مدیر کل مشارکت مردمی سازمان محیط زیست درخصوص آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق حیوانات ولگرد و بی صاحب گفت: با تصویب این قانون نحوه رفتار با حیوانات شهری ساماندهی شود.

کد مطلب: ۴۸۵۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد

محمد درویش در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه مطلب اظهار داشت: ماده واحده ای در تاریخ اول اسفندماه سال گذشته توسط رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای هیأت دولت ارسال شد که در این ماده واحده درخواست کرده بودیم با توجه به سکوت قانون در مورد رفتار با حیوانات شهری و خانگی بی صاحب زمینه ای فراهم شود تا کشور در این زمینه از یک لایحه قانونی برخوردار شود.


مدیر کل مشارکت مردمی سازمان محیط زیست افزود: پیش نویس این موضوع در 5 ماده توسط سازمان محیط زیست برای معاون اول رئیس جمهور ارسال شد که خوشبختانه معاون اول نیز دستور داد تا موضوع مذکور در کمیسیون های دولت مطرح و بررسی شود. پیش از فرارسیدن سال جدید پیش نویس تهیه شده از سوی دبیر کمیسیون های دولت به 5 وزارتخانه مربوطه از جمله وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی ابلاغ شد تا در نهایت این وزارتخانه ها نیز نظرات کارشناسی خود را در مورد پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست ارائه دهند.


وی تصریح کرد: همچنین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز که دستور داد تا در فرصتی که لایحه مقدمات خود را طی می کند، کارگروهی در این راستا با حضور فعالان حقوق حیوانات تشکیل شود و بتوانیم از کمک صاحب نظرات و متخصصان بهره ببریم. در نهایت گزارش جلسات کارگروه را به دکتر ابتکار ارائه دهیم تا بتواند از این گزارشات در جلسات هیأت دولت دفاع کند و در نهایت لایحه ای که به مجلس ارسال می شود نتیجه نظر سازمان و فعالان حقوق حیوانات باشد.


درویش با بیان اینکه بررسی لایحه حمایت از حیوانات به عمر مجلس نهم نمی رسد ابراز امیدواری کرد که این لایحه در مجلس آینده به سرانجام برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار