رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش : وظیفه اصلی ما پشتیبانی از پروژههای پژوهشی آموزش و پرورش است
تهران (پانا) - رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش این پژوهشگاه را بازوی پژوهشی آموزش و پرورش دانست که وظیفه اصلی آن پشتیبانی پژوهشی از پژوهشهای سازمان پژوهش و پشتیبانی از پروژههای آموزش و پرورش است.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، فرهاد کریمی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزشوپرورش استانهای کشور با اشاره به مدیریت طرحهای پژوهشی و اقدامات تحولی در پژوهشگاه مطالعات، گفت: «پژوهشگاه مطالعات، بازوی پژوهشی آموزشوپرورش است و وظیفه ما پشتیبانی از پژوهشهای سازمان پژوهش و پشتیبانی از پروژههای آموزشوپرورش است.»
او افزود: «هدف غایی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ارتقای کیفیت فرآیندهای اصلی نظام آموزشوپرورش و بهبود یادگیری و آموزش در مدارس است. ما از رهگذر مسئلهشناسی، تمهید مقدمات و ارزشیابی پژوهشها و کاربست نتایج تحقیقات به دنبال برنامه تحول و توسعه تحقیقات در وزارت آموزش و پرورش هستیم.»
رییس پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش یادآوری کرد این پژوهشگاه در ارتقای کیفیت تحقیقات، پاسخگویی، مسئولیتپذیری و نقشآفرینی بخش پژوهش را مدنظر قرار داده است. او گفت: «برای این منظور شناسایی درست و کامل از وضعیت موجود انجام میگیرد و با آیندهپژوهی و واقعنگری و تمرکز بر استاد بالادستی نتایج تحقیقات در آموزش و پرورش بهکار گرفته میشود.»
کریمی ادامه داد: «امیدوارم در استانها فرآیندها و چرخهها و تضمین کیفیت پژوهشها، محصولات و بروندادها اصلاح و بهبود پیدا کند و سنجش نیازهای آموزشی پژوهشگران آموزش و پرورش و تدوین برنامه برای پاسخدهی انجام گیرد.»
او گفت: «بهبود راهبردها و روشهای آموزش تفکر و پژوهشگری در مدارس، تحکیم و ارتقای کیفیت برنامه پژوهش عمل، توسعه روش تدریس پژوهشمحور و توسعه کیفیت پژوهشسراهای دانشآموزی ازجمله اقداماتی است که برای این توسعه باید مدنظر قرار بگیرد.»
کریمی در پایان گفت: «برنامه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در ۶محور تدوین شده است که در هر محور چندین اقدام اساسی تعریف شده است و پیگیر عملیاتی شدن اقدامات هستیم.»
ارسال دیدگاه