دبیر سمینار برندسازی : صاحبان کسب و کار باید به برندسازی اعتقاد داشته باشند
تهران (پانا) - دبیراجرایی سمینار برند میگوید یکی از اتفاقهای مهم در حوزه برندسازی این است که اگر صاحب یک کسب و کار اعتقاد قلبی به برندش نداشته باشد و نتواند برند را آنگونه که باید بسازد، آن برند رشد نخواهد کرد، بنابراین هیچگاه قادر نخواهد بود که روی پای خود بایستد و شاخ و برگ داشته باشد؛ پس اولین قدم این است که افرادی که میخواهند برندسازی کنند، روی برندشان کار کنند و آن را از درون خودشان شروع کنند.
«نخستین سمینار تخصصی برندسازی شخصی» با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران این حوزه، طی دو روز متوالی برگزار شد. شهریار شفیعی، رئیس هیات علمی آکادمی برند ایران و دبیر علمی این سمینار گفت: برندسازی شخصی روندی است که بوسیله آن مهارتها و تخصصهای افراد همانند نامهای تجاری، تبدیل به برند میشود.
وی افزود: برند شما شامل تجارب، اعمال، شیوه تعامل با دیگران و شیوهای است که بواسطه آن، دیگران شما را درک میکنند.
رئیس هیات علمی آکادمی برند ایران گفت: ۱۸سال پیش فعالیت در حوزه برندسازی را آغاز و گفتمان، اصول و چارچوبهای نظری را برای برندسازی کشور بنا کردیم و امروز شاهدیم که این موضوع تا حدودی جایگاه ویژه خود را در جامعه پیدا کرده است و فقط به عنوان آرم و لوگو در میان افراد شناخته نمیشود.
وی درخصوص اهمیت موضوع برندسازی شخصی بیان کرد: در زمینه برندسازی شخصی به دلیل افزایش اینفلوئنسرها، سلبریتیها و بلاگرها، ورود افراد متخصص در این حوزه به دلیل اهمیت آن و پیوند دیدگاه نظری و بخش عملی و آموزشهای این بخش، الزامی به نظر میرسد.
شفیعی با بیان اینکه صرفا مدرک آکادمیک در این زمینه کافی بنظر نمیرسد، تصریح کرد: دیدگاه و هدف اصلی ما این است که چارچوبهای فکری و بنیانهای درست آکادمیک را در این حوزه بسط داده است و به صورت آموزشی و سمینار مطرح کنیم و آن را به حوزه اجرایی پیوند دهیم.
نیما قبایی، دبیر اجرایی سمینار و مدیر آکادمی برند ایران با اشاره به دلایل برگزاری این سمینار بیان کرد: تصمیم گرفتیم با برگزاری این سمینار تمایز میان برندهای سبز و زرد را نشان دهیم و بگوییم برای داشتن یک پرسنال برند خوب چه آیتمهایی باید رعایت شود و فرآیند ساختن یک پرسنال برند و شیوههای برندسازی شخصی کدام است.
وی گفت: یکی از اتفاقهای مهم در حوزه برندسازی این است که اگر صاحب یک کسب و کار اعتقاد قلبی به برندش نداشته باشد و نتواند برند را آنگونه که باید بسازد، آن برند رشد نخواهد کرد، بنابراین هیچگاه قادر نخواهد بود که روی پای خود بایستد و شاخ و برگ داشته باشد؛ پس اولین قدم این است که افرادی که میخواهند برندسازی کنند، روی برندشان کار کنند و آن را از درون خودشان شروع کنند چراکه برند چیزی نیست که از بیرون به مجموعه منتقل شود بلکه برند از درون یک مجموعه حرکت میکند و به بیرون منتقل میشود.
این سمینار با حضور بیش از ٢۵٠ شرکتکننده متشکل از مدیران شرکتها، سازمانها در قالب افرادی که در حال کار روی پرسنال برندینگ خودشان بوده یا با این موضوع در ارتباط هستند و از آن در کسب و کارشان بهره می برند، برگزار شد.
در این سمینار دو روزه شهریار شفیعی، بهنود الهوردی، امید ملائکه و ریحانه دانشورحسینی درخصوص موضوعهایی پیرامون ساخت برند شخصی و الزامهای آن و تفاوت برندهای سبز و زرد، المانهای ساخت یک پرسنال برند، مدلهای مورد استفاده افراد در دنیا در حوزه پرسنال برند و نحوه بکارگیری آن در بازار ایران و همچنین ردپای افراد در فضای دیجیتال به سخنرانی پرداختند.
همچنین غلامرضا کاظمیدینان، استاد ارتباطات و روابط عمومی الکترونیک، فریبا کوثری، بازیگر پیشکسوت سینما، تأتر و تلویزیون، حسین پاکدل نویسنده، بازیگر، مجری، تهیه کننده و مدیر سابق شبکه صدا و سیما، شاهین فاطمی، بنیانگذار صنعت چرم درسا، مهران بیرامی قهرمان زیبایی اندام و محمدرضا محمودی طراح و مالک برند ترسه از میهمانان ویژه این مراسم بودند.
نخستین سمینار تخصصی برندسازی شخصیتی در مرکز همایشهای سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.
ارسال دیدگاه