مدیرکل آموزشوپرورش مازندران:
تربیت دانشآموز خلاق مهمترین بخش آموزش است
ساری (پانا) - مدیرکل آموزشوپرورش مازندران مهمترین امر در آموزش را خلاق کردن دانشآموزان برشمرد و بر نقش آموزشوپرورش در ایجاد بخش اکتسابی خلاقیت در دانشآموزان تأکید کرد.
گردهمایی مدیران و معاونان پشتیبانی آموزشوپرورش شهرستانها و مناطق مازندران صبح روز با موضوع «بهبود وضعیت اقتصادی آموزشوپرورش» با حضور منصور مجاوری مشاور وزیر آموزشوپرورش در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد.
عسکری نیکزاد در این گردهمایی رسالت آموزشوپرورش را آموزشِ تربیت برشمرد و اظهار کرد: «توقع و انتظار ما توجه به این رسالت و پرهیز از رفتارهای و ارتباطات متفرقه است که مانع اشراف به مسائل اداره و مدرسه میشود.»
او افزود: «یادگیری دانشآموزان وقتی حاصل میشود که میان دادههایی که به دانشآموزان منتقل میشود، ارتباط وجود داشته باشد و اگر میان فعالیتها ارتباط برقرار شود، نتیجه حاصل خواهد شد والا در حال هدر دادن انرژی و زمان هستیم.»
نیکزاد یادگیری را علاوه بر ارتباط میان دادهها، نیازمند این دانست که علم دانشآموز به عمل و دادههایش به توانایی تبدیل شود تا آنچه را که میداند بتواند در کار جاریاش استفاده کند.
مدیرکل آموزشوپرورش مهمترین امر در آموزش را خلاق کردن دانشآموزان برشمرد و گفت: «بخشی از خلاقیت دانشآموزان میتواند اکتسابی باشد که آموزشوپرورش میتواند آن را در دانشآموزان ایجاد کند تا بتوانند با توجه به خلاقیت، دادههایشان را تحلیل کنند و به اقتضای زمان و مکان تصمیم درست بگیرد.»
نیکزاد با بیان اینکه شروع خلاقیت از تخیل است، افزود: «دانشآموز باید در فضایی قرار گیرد که تخیلاش به تصور، تجسم، تفکر و خلاقیت تبدیل و دانشآموز خلاق سازگار با محیط دینی، عرفی و اجتماعی تربیت شود.»
او با تأکید بر توجه به تفاوتهای فردی دانشآموزان و رشد همه جانبه آنها، ادامه داد: «تمامی فعالیتهایی که برای دانشآموزان برنامهریزی میشود، اگر با هم ارتباط منطقی داشته باشد، دانشآموزان همتراز با سند تحول بنیادین تربیت میشود.»
مدیرکل آموزشوپرورش همچنین بر توجه به شکوفایی استعدادهای دانشآموزان در کنار توجه به خلاقیت آنان تأکید کرد.
ارسال دیدگاه