مدیر بحران استانداری مرکزی:

برگزاری مانور زلزله در مدارس سبب ارتقای دانش و آگاهی در سطح جامعه می شود

اراک(پانا)- مدیر بحران استانداری مرکزی برگزاری مانور زلزله در مدارس را سبب افزایش و ارتقای آگاهی دانش آموزان و به تبع آن گسترش فرهنگ ایمنی در خانواده و جامعه دانست.

کد مطلب: ۸۷۰۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور زلزله در مدارس سبب ارتقای دانش و آگاهی در سطح جامعه می شود

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، غیاثی در جلسه هماهنگی برگزاری بیستمین مانور سراسری زلزله که در استانداری مرکزی برگزار شد، افزود: ایران اسلامی از جمله کشورهای حادثه خیز در جهان به شمار می رود بنابراین هر چه آگاهی ما در مقابله با حوادث بیشتر باشد آسیب پذیری ما کمتر خواهد بود.

وی ادامه داد: دانش آموزان در مانور زلزله شرایط بحرانی را تجربه می کنند و همین موضوع باعث می شود که شیوه رویارویی با زلزله را بیاموزند.

مدیر دانش آموزی استان مرکزی نیز مسائل و مشکلات موجود در مدارس برگزار کننده مانور را بیان کرد.

ابوالفضل بادرستانی مدارس بالا بردن سطح دانش و آگاهی عمومی دانش آموزان در هنگام وقوع زلزله را یکی از اهداف برگزاری مانور در مدارس عنوان کرد.

در این جلسه که مدیران دستگاه های اجرایی اعم از هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، نیروی انتظامی، نماینده بنیاد مسکن و ... حضور داشتند هلال احمر به عنوان متولی آموزش به مدارس برگزار کننده مانور زلزله معرفی و مقرر شد آموزش های لازم به مدارس را طی روزهای 26 آبان ماه جاری تا 6 آذر ارائه نماید.

این آموزش ها شامل امداد و نجات، اطفای حریق، حمل مصدومین، پناه گیری در چادرهای تعبیه شده در مکان های امن و ... می شود.

همچنین مانور زلزله در روز چهارشنبه 7 آذرماه سالجاری در مناطق پانزده گانه استان مرکزی و هر منطقه در 5 مدرسه و به صورت نمادین استانی در دبیرستان دوره دوم پسرانه نمونه سلحشوران اراک برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار