مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس متوسطه دوره دوم استان مطرح کرد :

موفقیت در زندگی باید جایگزین موفقیت در آموزش صرف شود

مشهد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گردهمایی مدیران مدارس متوسطه دوره دوم استان خراسان رضوی گفت : بایدبا آموزش مهارت های زندگی به سمتی برویم که موفقیت در زندگی برای دانش آموزان جایگزین موفقیت در درس شود.

کد مطلب: ۸۶۵۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت در زندگی باید جایگزین موفقیت در آموزش صرف شود

قاسمعلی خدابنده مدیر کل این سازمان در گردهمایی مدیران مدارس متوسطه دوره دوم استان خراسان رضوی اظهار کرد:سال گذشته به همت مدیران و همکاران در زمینه های مختلف از جمله مسابقات فرهنگی هنری،مسابقات قرآنی و مسابقات ورزشی موفق به کسب رتبه های برتر در سطح کشور شدیم و همچنین در آزمون سراسری در جایگاه دوم کشوری قرار گرفتیم.

وی مدیریت در مدارس را در در شرایط فعلی سخت و دشوار توصیف کرد و افزود : همه فعالیت هایی که در راستای اجرای سند تحول بنیادین است باید جدی گرفته شده و از حاشیه ها تا حد امکان پرهیز شود تا بتوانیم ماموریت های اصلی خود در آموزش و پرورش را اجرایی سازیم.

خدابنده مدرسه را بهترین مرکز اجرای سند تحول بنیادین و مدیران مدارس را رکن اصلی در اجرایی سازی اهداف آن انست و خاطر نشان کرد : شایسته سالاری در انتصاب مدیران و اصلاح فرآیندهایی که مدیریت را در مدرسه ارتقا میدهد می تواند باعث تحول در جایگاه مدیریت گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین تدوین و اجرای برنامه های عملیاتی و نظارت بر حسن اجرای این برنامه ها در مدارس از حوزه اختیارات و وظایف مهم مدیران در مدارس دانست و گفت :توسعه مشارکت ها از جمله شاخص هایی است که به پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین کمک خواهد کرد لذا باید به سمت و سویی برویم که در تصویب برنامه ها مشارکت اولیا و دانش آموزان را به حداکثر برسانیم.

وی با بیان اینکه یکی از چرخش های تحول آفرین در سند تحول بنیادین حرکت از سمت حاکمیت آزمون و نمره به سوی تعلیم و تربیت تمام ساحتی است افزود:

شکل گیری شخصیت و هویت دانش اموزان در ایامی اتفاق می افتد که دانش آموزان در مدارس هستند و ما باید با تغییر نگاه کمک کنیم از آموزش صرف و حافظه محوری فاصله بگیریم وبا آموزش مهارت های زندگی به سمتی برویم که موفقیت در زندگی برای دانش آموزان جایگزین موفقیت در درس شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان تاکید کرد : توسعه عدالت آموزشی و تلاش در جهت اینکه دانش آموزی از تحصیل محروم نماند وظیفه مدیران در سطح ادارات آموزش و پرورش است اما آنچه که در مدرسه باید اتفاق بیافتد نشاط و پویایی جسمانی و معنوی و روحانی و تدوین راهکارهای اجرایی برای مفاهیم کلی و انتزاعی سند تحول بنیادین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار