موفقیت عملیات های هوایی در گرو آرامش روانی و هوشیاری کامل مراقبین پرواز است

شیراز (پانا) - ۲۰ اکتبر روز جهانی مراقبین پرواز و ترافیک هوایی است و این مراسم در شیراز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۴۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت عملیات های هوایی در گرو آرامش روانی و هوشیاری کامل مراقبین پرواز است

مدیر کل فرودگاههای استان فارس صبح امروز در مراسم روز جهانی مراقبین پرواز در شیراز، از راه اندازی سیستم سوییچینگ جدید این فرودگاه در آینده ای نزدیک خبر داد.
رضا بدیعی فرد افزود: ۲۵ درصد باقی مانده از اجزای سیستم سویئچینگ در یک ماه گذشته خریداری شده و به زودی سیستم جدید راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: رادار فرودگاه شیراز دارای سابقه بالای 1۰ سال بوده و با پیگیری های صوزت گرفته سیستم جدید تامین اعتبار و خریداری شده و تا یک ماه آینده مستقر خواهد شد.
وی خطاب به مراقبین پرواز گفت: با توجه به شرایط حساس این حرفه که سهل انگاری در آن موجب ایجاد خطاهای جبران ناپذیر خواهد شد، باید مراقبین پرواز از اعتمادبه نفس کاذب بکاهند و به آموزش و توصیه ها توجه کنند و سنوات خدمت موجب بی نیازی نسبت به آموزشها نشود.

بدیعی فرد با یادآوری این مطلب که مستندسازی، بحث مالکیت و جاده محل دسترسی محل آنتن در کوه های میمند انجام شده است که تا میانه سال آینده این بخش هم به بهره برداری می رسد، تاکید کرد: اعتماد به نفس کاذب، باعث می شود تا فرد به مشکل مواجه شود.

فرمانده پایگاه هوایی شهید عباس دوران شیراز نیز در این مراسم ، مراقبین پرواز را فرماندهان ارشد عملیات هوایی خواند و افزود:
شغل مراقبت پرواز از شغلهای حساس و اثرگذار در عملیات های هوایی است و در شرایط پرواز حضور و راهنمایی های صحیح و به موقع آنها در موفقیت پرواز تاثیر بسزایی دارد.

امیر سرتیپ دوم اسماعیل لشکری افزود: آرامش فکری و روانی مراقبین پرواز در موفقیت عملیات ها موثر است که این مهم نیازمند تامین رفاه و آرامش فکری آنان است.
وی از تمام دست اندرکاران اجرایی استان خواست تا با همکاری یکدیگر و در راستای تامین آرامش روانی مراقبین پرواز، زمینه استفاده از تمام امکانات رفاهی خود را در اختیار مراقبین پرواز قرار دهند.

وی افزود : کنترلر ها و خلبانان در حجم ترافیک های پرواز شیراز، تعامل خوبی باهم دارند و ما در مجموعه پایگاه هوایی، هر آنچه که در اختیار داریم را برای کنترلر ها در نظر خواهیم گرفت.

مدیر کل دفتر مراقبین پرواز فرودگاه شیراز نیز در این مراسم گفت: اگر روزی در تقویم به نام روز جهانی نام گذاری می شود این نشان دهنده این است کهدر آن روز دغدغه ای از دوش بشر برداشته شده است و بشر توانسته در مسیر کشف و شهود خود به دستاوردی نو برسد.
فخرالدین کشاورز افزود: بشر امروز در لبه خرد و دانش است و انسان امروز به دنبال تسخیر جهان است و۲۲ اکتبر بشر توانسته یک دغدغه را از آرزوی پرواز و در هوا ماندن را حذف کند و مراقبین پرواز در حذف این دغدغه موثر هستند.

در پایان این مراسم نیز از خانواده های مراقبین پرواز تقدیر شد.
مراقبان پرواز با هدایت و کنترل هواپیما‌ها از سوانح هوایی و اتفاقات منجر به سقوط هواپیما ، جلوگیری می‌کنند. 28 مهر برابر با 20 اکتبر روز جهانی مراقبت پرواز نام‌گذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار