طرح ممیزی جمع آوری اطلاعات املاک در چناران اجرا می‌شود

چناران(پانا) - رئیس اداره شهرسازی شهرداری چناران از اجرای طرح ممیزی شهرسازی با همکاری بخش خصوصی وشهرداری خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۴۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح ممیزی جمع آوری اطلاعات املاک در  چناران اجرا می‌شود

روح اله چمبر رئیس اداره شهرسازی شهرداری چناران گفت: با با هدف بروز رسانی اطلاعات املاک سطح شهر طرح ممیزی املاک از ابتدای آبان ماه سال جاری در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
وی افزود: چون انجام هرگونه طرح و برنامه ریزی در داخل شهر نیازمند اطلاعات دقیق و به روز شهری است لذا اجرای طرح ممیزی املاک بعنوان مهمترین اولویت کاری مجموعه مدیریت شهری چناران در نیمه دوم سال 97 در دست اجرا قرار دارد.
رئیس اداره شهرسازی شهرداری چناران با اشاره به مزایای انجام این کار، بیان کرد: شناسنامه دار شدن کلیه املاک سطح شهر اولین حسن اجرای این طرح است و علاوه برآن به روز شدن امار و اطلاعات موجود شهری و نقشه شهر، بهره برداری از اطلاعات موجود در واحد شهرسازی جهت صدور پروانه ساختمانی، استفاده از اطلاعات موجود در واحد املاک جهت ازاد سازی معابرشهری، اجرای پروژه های بهسازی معابر، اجرای بهینه طرح های عمرانی و خدمات شهری، سهولت در دسترسی به اطلاعات عوارض نوسازی، توزیع متعادل خدمات و یکپارچه سازی خدمات شهری و امکان گزارش گیری سریع و دقیق از تعداد و مشخصات املاک و معابر با کاربری های مختلف از دیگر مزیت های اجرای این پروژه به شمار می رود.
وی گفت: اجرای این طرح از اوایل آبان ماه آغاز می شود و طبق پیش بینی ما برای کامل شدن و جمع آوری دقیق کلیه اطلاعات املاک شهری تا آبان سال 98 طول خواهد کشید.
چمبراظهار داشت: در اجرای این طرح شهرداری با کمک مشاور ورود دارد که در فاز اول آن حدود 15 نفر کار جمع آوری اطلاعات ممیزی را بر عهده دارند و به مرور به تعداد این نیروها اضافه میشود.
این مقام مسئول افزود: نیروهای که کار جمع آوری اطلاعات را انجام می دهند با مراجعه حضوری به درب منازل شهروندان با کارت شناسایی عکس دار و مهمور به مهر شهرداری نسبت به اخذ پاسخ و بازدید میدانی املاک همشهریان محترم اقدام خواهند کرد.
رئیس اداره شهرسازی شهرداری، افزود: در راستای تسریع در اجرای طرح ممیزی املاک، شهروندان گرامی می بایست نسبت به ارائه مدارک لازم نظیر سند مالکیت ، فیش آب ، برق و گاز ، پروانه ساختمانی ، پایان کار و مدارک شناسایی مالک را در اختیار مامورین اجرای طرح قرار دهند.
وی افزود: طبق قانون نوسازی ممیزی املاک هر پنج سال یک بار باید توسط شهرداری ها انجام گیرد تا شهرداری به عنوان متولی امور شهری اطلاعات لازم را از املاک و مستغلات شهر داشته باشد. لذا برای تسریع در انجام این طرح، همکاری همشهریان عزیز میتواند ضمن سرعت بخشیدن به اتمام باعث کمک به عمران و توسعه مطلوب شهرمان شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار