محسن هاشمی: شاید سکوت وزارت کشور علامت ماندن شهردار تهران باشد

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت شاید سکوت وزارت کشور در برابر نامه شورا علامت رضا باشد و می خواهند شهردار تهران بر سر کار بماند.

کد مطلب: ۸۶۰۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
محسن هاشمی: شاید سکوت وزارت کشور علامت ماندن شهردار تهران باشد

محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اینکه ۲۴ آبان باید به طور کامل بازنشستگان از سمت‌های خود کناره گیری کنند، چرا وزارت کشور تکلیف شهردار تهران را مشخص نمی کند، افزود: شاید این سکوت علامت رضا باشد و وقتی جواب نمی‌دهند دوست دارند آقای افشانی شهردار تهران بماند.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص تذکراتی که در شورا ارائه می شود اما پیگیری نمی‌شود، توضیح داد: اگر تذکر به درستی تهیه شود و راهکارهای اصلاح آن پیش‌بینی شود می‌تواند موثر باشد. ما زمانی باید تذکر بدهیم که موضوع را با مسئولان شهری مطرح، پاسخ آنها را شنیده و به نظرمان راه کاری برای حل آن وجود داشته باشد و پس از طی این مراحل اگر احساس شد که باید این موضوع در صحن تذکر داده شود آن را بیان کنیم. هر تذکر ۲۰ روز تا دو ماه زمان نیاز دارد. متأسفانه برخی از تذکرهایی که در صحن داده می شود آن‌طور که باید مورد مطالعه قرار گرفته نشده است. ما نباید تذکر را لوث و بی‌اثر کنیم زیرا وقتی تذکرات زیاد می‌شود،اثری ندارد.

وی افزود: در حالی که تذکر یکی از ابزارهای نظارتی است که اگر پاسخ قانع‌کننده داده نشود می‌تواند به استیضاح نیز ختم شود. تذکرات شورا طی نامه‌ای به شهردار ارسال می شود. شهردار پاسخی به شورا می‌فرستد اما مشخص نیست آیا اعضا از این پاسخ ها قانع می شود یا خیر؛ بنابراین باید فکری به حال ساماندهی تذکرات در شورا شود.

هاشمی در پاسخ به پرسشی در خصوص واریز نشدن سهم مدیریت شهری از جرایم راهنمایی و رانندگی، تصریح کرد: ما از لحاظ قانون در این خصوص مشکلی نداریم اما بیشتر مردم جریمه خود را نمی‌پردازند و به سال‌های آینده محول می‌کنند. پلیس نیز از روش‌های دیگر جریمه را وصول می‌کند آن زمان سهم مدیریت شهری داده نمی‌شود. باید این اختلاف نظر در سازمان برنامه‌ریزی عنوان شود تا جرایم از هر طریقی که وصول شد سهم شهرداری نیز پرداخت شود.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص جزئیات جلسه امروز نیز توضیح داد: در این جلسه، پرونده ۶ باغ مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۵ ملک، باغ تشخیص داده شد. همچنین هفت کارشناس متخصص در امور فنی برای مشاوره در ستاد هماهنگی کمیسیون های ماده ۱۰۰ انتخاب شدند.

وی در توضیح بیشتر افزود: این مصوبه مربوط به شورای سوم بود که تاکنون اجرا نشده بود و من حساس بودم که چرا هفت سال از اجرانشدن آن گذشته است و فکر می‌کردم شاید مصوبه دیگری باعث ایجاد این مصوبه شده باشد و بنابراین تصمیم داشتم در یک جلسه هم‌اندیشی با شهردار موضوع کمیسیون ماده ۱۰۰ را بررسی کنم که این‌گونه نشد و در خصوص آن رأی‌گیری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار