به مناسبت عید سعید قربان صورت می گیرد

استقرار 45 اکیپ ثابت و سیار بازرسان بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی در استان مرکزی

اراک(پانا)- مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 45 اکیپ ثابت و سیار بازرسان بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی در مکان های مجاز عرضه دام زنده سالم و ذبح بهداشتی و شرعی دام های قربانی به مناسبت عید سعید قربان در سطح استان استقرار می یابند.

کد مطلب: ۸۴۶۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
استقرار 45 اکیپ ثابت و سیار بازرسان بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی در استان مرکزی

محسن شانقی افزود: به منظور بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی در روز عید قربان ناظرین ذبح شرعی از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ در محل کشتارگاه‌های دام استان مستقر و آماده ارائه خدمات می شوند.

وی ادامه داد: در روز عید قربان بازرسان بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی متشکل از 74 نفر دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه با اولویت کشتار دام‌های قربانی در کشتارگاه‌های دام و مکان‌های از پیش تعیین شده کلیه خدمات بهداشتی و شرعی را به صورت رایگان ارائه خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: محل استقرار اکیپ های ثابت ناظر شرعی در میادین دام، کشتارگاه ها، شبکه های دامپزشکی شهرستان هاست و اکیب های سیار هم به نقاط مختلف سرکشی دارند.

شانقی در زمینه احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو(CCHF ) از دام به انسان و ابتلای مصرف‌کنندگان از طریق مصرف گوشت به شهروندان توصیه کرد قبل از مصرف گوشت دام‌های قربانی، آن را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا۴ درجه سانتیگراد نگهداری کنند.

وی اظهار داشت: همچنین توصیه می شود از کشتار دام‌هایی که دارای نشانه‌های درمانگاهی غیر طبیعی، آلودگی‌های انگلی خارجی و قارچی و نیز تب‌دار هستند خوداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار