مرحله سوم طرح احیاء بافت تاریخی- فرهنگی شهر ارومیه آغاز شد

ارومیه(پانا)- مرحله سوم طرح احیاء بافت تاریخی- فرهنگی شهر ارومیه در ادامه مرمت و ساماندهی و احیاء ابنیه و آثار تاریخی موجود در بافت فرهنگی - تاریخی ارومیه، آغاز شده است.

کد مطلب: ۸۴۲۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مرحله سوم طرح احیاء بافت تاریخی- فرهنگی شهر ارومیه آغاز شد

در مرحله سوم این طرح تعداد چهار ساختمان قدیمی و تاریخی در حد فاصل خیابان عطائی تا میدان ولایت فقیه ( مرکز ) از محور خیابان امام ، در دست مرمت و ساماندهی می باشد.

اقدامات عمده ای که در این طرح به اجرا خواهد رسید شامل جداره سازی نمای خارجی این ساختمانها با استفاده از مصالح همگن، اندودبرداری از سایر قسمتها و اجرای درب و پنجره های چوبی به جای فلزی است.

بودجه تخصیص یافته برای این مرحله از طرح، 400 میلیون تومان می باشد که از محل اعتبارات استانی ملی تامین شده است.

در مراحل قبلی اجرای این طرح ، تعداد یازده بنای تاریخی- فرهنگی موجود در مسیر محور خیابان امام، مرمت و بازسازی شد که از جمله آنها می توان به سردر مدرسه 22 بهمن، سردر یونچی بازار، تیمچه نصیرزاده، رسته نظمی افشار و مسجد یوردشاهی اشاره نمود.

طرح احیاء بافت تاریخی ارومیه یکی از طرحهای بزرگ این اداره کل محسوب می شود که در آن علاوه بر مرمت و ساماندهی ابنیه تاریخی موجود در محدوده این بافت، قرار است جداره خارجی بناها و ساختمانهای تجاری- اداری موجود نیز، شکل و شمایلی یکدست و همگون با وضعیت تاریخی و قبلی خود داشته باشند.

اجرای کامل این طرح زمانبر است و علاوه بر تامین اعتبار لازم، نیازمند همراهی و همکاری سایر ادارات مسئول و کسبه و تجار شاغل در این محدوده می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار