رئیس بنیاد جهانی انرژی: 40 سال آینده با بحران زیستی محیطی در جهان روبه‌رو خواهیم شد

یزد (پانا) - رئیس بنیاد جهانی انرژی در صحن علنی شورای شهر یزد تاکید کرد برآورد دانشمندان این است که اگر روند بی توجهی به زمین و محیط زیست ادامه پیدا کند 40 سال آینده با بحران زیستی محیطی فراگیر در جهان روبه‌رو خواهیم شد.

کد مطلب: ۸۳۴۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس بنیاد جهانی انرژی:  40 سال آینده با بحران زیستی محیطی در جهان روبه‌رو خواهیم شد

به گزارش روابط عمومی شورای شهر یزد، ولفگانگ نیومن در آیین امضای تفاهم‌نامه شهرداری یزد با بنیاد جهانی انرژیافزود: تمایل دارم تا تصویری واقعی از ایران در معرض دید جهانیان قرار دهم.
وی اظهار کرد: متاسفانه در خارج از ایران تصویری که از این کشور وجود دارد، این است که ایرانیان به دلیل دارا بودن منابع غنی و سرشار انرژی، هیچ تفکری در خصوص پایداری انرژی و محیط زیست ندارند.
وی با ابراز علاقه به مردم ایران و این سرزمین پهناور گفت: علاقه زیادی به فرهنگ و مهمان‌نوازی ایرانیان دارم و افتخار هم می کنم مطالب زیادی از فرهنگ، تمدن و مردم ایران آموخته‌ام.
نیومن با بیان فعالیت 30 ساله خود در محیط زیست و پایداری انرژی اظهار کرد: هم اکنون 182 کشور عضو رسمی بنیاد جهانی انرژی هستند.
وی ادامه داد: برنامه اهدای جایزه که از سال 2000 میلادی آغاز شد، هدف معرفی پروژه‌های پایدار به جهانیان را دنبال می کند و تاکنون 2300 طرح از کشورهای مختلف نامزد دریافت این جایزه شده‌اند.
رئیس بنیاد جهانی انرژی تصریح کرد:همچنین 20 هزار طرح زیست‌محیطی و پایدارسازی در این نهاد جمع آوری شد و برای هر مشکل زیستی راه حلی وجود دارد.
وی ادامه داد: وظیفه مردم است که درباره زمین و محیط زیست اطراف خود حساس باشند، چرا که به گفته دانشمندان اگر روند بی‌‌توجهی ادامه پیدا کند 40 سال آینده با بحران زیستی محیطی در جهان روبه‌رو خواهیم شد.
نیومن افزود: هم اکنون وقت آن است با همکاری و مساعدت هم مشکلات زیستی را رفع کنیم که لازمه آن همکاری و ارتباط با یکدیگر است.
وی با با بیان اینکه در یزد بادگیرهای منحصر به فردی وجود دارد، اظهار کرد: برای نخستین بار سال 1396 برای شرکت در همایش ساخت و ساز سبز به یزد سفر کردم و وقتی به اروپا برگشتم به همکاران خود گفتم که در یزد از انرژِی برای خنک کردن استفاده نمی کنند، باد گیرهایی ساخته اند که در نوع خود بی نظیرند پس قصه پایداری از یزد شروع می شود.
وی در ادامه از یزد با عنوان مرکز پایداری جهان یاد کرد و گفت: باید به آن احترام گذاشت.
در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد جهانی انرژی و شهرداری یزد در پنج ماده و در دو نسخه مبادله شد که مدت اجرای آن دو سال است. همچنین نشان شهروند افتخاری یزدی به نیومن رییس بنیاد جهانی انرژی اعطا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار