رئیس بنیاد جهانی انرژی : یزد می‌تواند پایتخت بنیاد جهانی انرژِی شود

یزد (پانا)- رئیس بنیاد جهانی انرژی در یزد اظهار داشت: دستاوردها و دانش مردم یزد درزمینهٔ انرژی باید به همه جهان مخابره شود.

کد مطلب: ۸۳۴۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس بنیاد جهانی انرژی : یزد می‌تواند پایتخت بنیاد جهانی انرژِی شود

ولفگانگ نیومن در دیدار با رئیس مرکز خلاقیت شهرداری و جمعی از اعضای شورای شهر یزد با اشاره به‌ ضرورت پرداختن به موضوع پایداری انرژی در جهان، گفت: بنیاد جهانی انرژی به عنوان بزرگترین مرجع ارزیابی و حمایت‌کننده از طرح‌های محیط زیستی به ویژه انرژی است که در حدود 35 سال است فعالیت خود را آغاز کرده است و 182 کشور جهان عضو رسمی این بنیاد هستند.

وی افزود: از سال‌ها پیش تاکنون اقداماتی برای افزایش آگاهی مردم نسبت به صرفه‌جویی انرژی انجام دادیم و تاکنون با شرکت‌هایی که در حوزه انرژی فعالیت داشتند همکاری‌های زیادی را داشته‌ایم تا بتوانیم موضوع پایداری انرژی و صرفه‌جویی را در بین مردم جا بیندازیم.

رئیس بنیاد جهانی انرژی ادامه داد: امروزه بنیاد جهانی انرژی یکی از معتبرترین بنیادها در حوزه انرژی در دنیا است و فعالیت‌های زیادی را انجام داده است. در این مسیر شرکت‌های معتبر اتحادیه اروپا در اجرای برنامه‌های این بنیاد با ما همکاری دارند.

نیومن تأکید کرد: از سال ۲۰۰۰ میلادی برنامه اهدای جایزه جهانی باهدف رسیدن به پروژه‌های پایدار آغازشده است و اکنون قریب به دو هزار و ۳۰۰ پروژه از کشورهای مختلف کاندید دریافت این جایزه شدند.

وی افزود: خیلی ناراحتم که چرا زودتر به یزد سفر نکردم تا با دستاوردهای مهم مردم این منطقه درزمینهٔ مدیریت و پایداری انرژی آشنا شوم. یزد می‌تواند پایتخت بنیاد جهانی انرژِی شود و دستاوردها و دانش مردم یزد درزمینهٔ انرژی باید به همه جهان مخابره شود.

رئیس بنیاد جهانی انرژی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع زندگی مسالمت‌آمیز مذاهب مختلف در یزد، گفت: این‌یکی از موضوعاتی است که شهر یزد را بیش‌ازپیش در مرکز توجهات قرار می‌دهد؛ چراکه درزمانی که اروپا درگیر جنگ‌های مذهبی و صلیبی بود در یزد ادیان مختلف با یکدیگر همزیستی مسالمت‌آمیزی داشتند و این امر بسیار مهم است.

نیومن اضافه کرد: از وقتی‌که به ایران سفر کردم همواره سفیر ایران در کشورهای مختلف بودم و از ویژگی‌های خوب و شاخص شما مردمان برای دیگر ملت‌ها گفته‌ام. ایرانی‌ها بادل‌هایشان با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند نه با دهان‌هایشان و آن‌ها مردمانی نوع‌دوست هستند.

وی در پایان اظهار داشت: موضوع پایداری انرژی نیاز امروز همه دنیا است و در این زمینه باید بیش‌ازپیش تلاش کرد. از ظرفیت گردشگری می‌توان در پیشبرد اهداف و برنامه‌های پایداری انرژی استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار