رئیس شورای شهر یزد در آستانه روز قلم تاکید کرد؛

فروش قلم فساد آفرین است

یزد (پانا) - رئیس شورای شهر یزددر هشتادمین جلسه علنی شورای شهر تاکید کرد: قلم‌زنان چنانچه باید با قلم خود با حق کلامی را بیان کرده، قلم‌زده و عمل کنند و هیچ‌گاه درصدد پول و فروش قلم برنیایند که بسی فساد آفرین است.

کد مطلب: ۸۳۴۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
فروش قلم فساد آفرین است

غلامعلی سفید پیش از ظهر امروز در هشتادمین جلسه علنی شورای شهر یزد ضمن قدردانی از حضور مردم در مراسم سالگرد شهید محراب آیت‌الله صدوقی، گفت: مردم ما همواره هوشیاری، وظیفه‌شناسی، قدرشناسی، زمان‌شناسی و حساسیت را به‌خوبی نشان داده‌اند و با حضور خود در این مراسم از انقلاب و شخصیت‌های انقلاب و همچنین با حضور خود در این مراسم ارادت خود را به استوانه‌های نظام، اهداف و سیاست‌های کلان مقدس نظام جمهوری اسلامی نشان داده و ادای احترام کردند.

وی بابیان اینکه فردا روز قلم است که خداوند به آن سوگند یادکرده و ارزش و اعتبار آن نزد هیچ‌کسی پوشیده نیست، افزود: ازاین‌جهت که ارزش و اعتبار قلم می‌تواند مؤثر یا مخرب باشد، از اهمیت خاصی برخوردار است؛ چنانچه که قلم مانند عالمی است که می‌تواند دنیا را به صلاح و یا به فساد کشاند که در این راستا ائمه اطهار بیان فرموده‌اند که اگر عالم وظایف خود را به‌خوبی انجام داد، چه قدر سازنده و پرکار است و چه‌بسا قلم وی از خون شهید ارزشمندتر است و چه‌بسا اگر فاسد شد، می‌تواند جهانی را به فساد بکشاند.

رئیس شورای شهر یزد با تأکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر قلم‌زنان به وظیفه خودشان در جامعه، اظهار داشت: وظیفه قلم‌زنان این است که به وظیفه خود به‌صورت جدی عمل کنند؛ چنانچه باید با قلم خود با حق کلامی را بیان کرده، قلم‌زده و عمل کنند و همچنین از حق دفاع کنند و هیچ‌گاه درصدد پول و فروش قلم برنیایند که بسی فساد آفرین است.

سفید بیان داشت: حضور رئیس بنیاد جهانی انرژی به استان یزد موضوع قابل‌توجه و حائز اهمیت است که این مهم ادامه موضوع شناخته شدن شهر یزد به‌عنوان شهر پایدار جهان محسوب می‌شود تا حرکت‌های یزد در این راستا ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در ادامه شناخته شدن شهر یزد به‌عنوان شهر پایدار، تفاهم‌نامه‌ای تنظیم‌شده است که در این تفاهم‌نامه مطالبی پیش‌بینی‌شده است که امید است با کمک یکدیگر در راستای اجرای این تفاهم‌نامه اقدامات گسترده‌ای صورت گیرد؛ چنانچه برگزاری اجلاس شهرداران و رؤسای شهرهای پایدار جهان در شهر یزد یکی از اقدامات مهمی است که این اجلاس در آذرماه برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود، ۵۰ شهردار و ۵۰ رئیس شورا در این همایش شرکت کنند.

وی با تأکید بر نقش مؤثر این اجلاس در راستای شناساندن شهر یزد به جهانیان، خاطرنشان کرد: مسلم است که هزینه‌های حضور افراد در یزد توسط خود بنیاد جهانی انرژی تأمین می‌شود؛ همچنین در تفاهم‌نامه ذکرشده است که شهر یزد دارای موضوعات زیادی برای ارائه به جهانیان است که متأسفانه عمدتاً مربوط به نیاکان ماست، نه نسل‌های جدید.

رئیس شورای شهر یزد با اشاره به اینکه دنیای جدید برای زندگی در شرایط فعلی حرف‌های خوبی برای گفتن دارد، عنوان کرد: قرار بر این شده است تا در راستای ارائه این تجربیات و همچنین تبادل سوابق و نتایج، نشست‌هایی جهت آموزش برگزار شود تا جهانیان برای دیدن یزد استقبال خوبی از خود نشان دهند.

سفید بابیان اینکه در این تفاهم‌نامه قرار است که شهر یزد به‌عنوان پایتخت شهرهای پایدار برای سال ۲۰۱۹ به دنیا معرفی شود، تأکید کرد: اعتقاد ما بر این است که درست است که شهرهای جدید جهان در راستای صرفه‌جویی در انرژی قدم‌های گسترده‌ای را برداشته‌اند؛ اما ریشه‌های این حرف‌ها در استان یزد نهفته است و همچنین اقداماتی که یزدی‌ها در سابق انجام داده‌اند.

این مقام مسئول در پایان ابراز داشت: امید است با این تفاهم‌نامه شاهد حرکت‌های خوبی برای شناساندن شهر یزد به جهانیان باشیم؛ همچنین خانه فرهنگ صدوقی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به رسالت‌های فرهنگی و دینی خود، درصدد هستند تا دومین دوره کتاب سال یزد را به‌عنوان جایزه ویژه شهید صدوقی برگزار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار