سر پرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد

هدایت دانش آموزان مدارس زیر نُرم مناطق روستایی به شبانه روزی ها

بیرجند(پانا)- سر پرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با موافقت شورای آموزش و پرورش استان دانش آموزان مدارس زیر نُرم در مناطق روستایی به نزدیک ترین مدرسه ‌شبانه‌روزی محل زندگی خود هدایت می شوند.

کد مطلب: ۸۳۱۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
هدایت دانش آموزان مدارس زیر نُرم مناطق روستایی به شبانه روزی ها

علی اصغر موسوی کیا، در نشست شورای اداری استان اظهار کرد: 34 درصد مدارس ابتدایی استان زیر 15 نفر دانش آموز داشته و 41درصد مدارس متوسطه اول و دوم نیززیر60دانش آموز دارند، که با توجه به ظرفیت خالی 7 هزار نفری مدارس شبانه روزی می توان از ظرفیت این مدارس به نفع نظام مقدس تعلیم و تربیت، دانش آموزان و اولیای آن ها بهره برد.

وی، با بیان این که با انجام این مهم معضل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش تا حد زیادی مرتفع می شود، تصریح کرد: بیشترین کمبود نیروی انسانی به دلیل خشک سالی های پیاپی و افزایش مهاجرت های بی رویه مردم روستاها به حاشیه شهرها است که این معضل زمینه ساز فعالیت 35 مدرسه دونوبته در بیرجند و قاینات شده است.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به نیاز استان به بروز رسانی و نوسازی تجهیزات هنرستانی یاد آور شد: به منظور رشد جمعیت هنرجویان در هنرستان ها، ارائه خدمات مطلوب به هنر جویان و هنر آموزان و تحقق اشتغال پایدار در استان با رویکرد تولیدی کردن هنرستان ها، آموزش و پرورش استان نیازمندمبلغ 20 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان ها می باشد.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش خراسان جنوبی در صورت موافقت مسولان محترم آجا و به منظور خدمات بهتر به فرزندان جان بر کفان نظامی و انتظامی و با در اختیار گرفتن فضای سابق پادگان 04 بیرجند مدارسی را در این فضا ایجاد نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار