معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان

رقابت 5382 نفر در آزمون هماهنگ نمونه دولتی و سمپاد در استان گلستان

گرگان(پانا)-معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان از رقابت 5هزار و 382 دانش آموز دختر و پسر برای ورود به دبیرستان دوره دوم متوسطه سمپاد و نمونه دولتی خبر داد .

کد مطلب: ۸۲۶۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
رقابت 5382 نفر در آزمون هماهنگ نمونه دولتی و سمپاد در استان گلستان

ابراهیم حاجیلری معاون آموزش و پرورش گلستان اظهار کرد: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و سمپاد استان همزمان با سراسر کشور رأس ساعت 9 صبح روز جمعه 11 خرداد برگزار می شود.

وی افزود: از تعداد 5هزار و 382 داوطلب، 2هزار و 756 دانش آموز پسر و 2هزار و 626 دانش آموز دختر هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: این آزمون در 14 شهرستان و 30 حوزه امتحانی برای دانش آموزان پایه نهم جهت ورود به پایه دهم در مدارس نمونه دولتی برگزار خواهد شد .

وی بیان کرد: شاخص های کمی انتخاب دانش آموزان در رشته های نظری یک هزار و 593 در مدارس نمونه دولتی است که از این تعداد 837 تفر در رشته علوم تجربی، 513 نفر رشته انسانی و 243 نفر در رشته ریاضی پذیرش می شوند.

حاجیلری یادآورشد: امسال محدودیتی برای ثبت نام در هنرستان های نمونه دولتی وجود ندارد، و همه دانش آموزان پایه نهم و علاقه مند به رشته های مهارتی می توانند در این مدارس نام نویسی کنند .

وی در خصوص مدارس سمپاد گفت: 203 دانش آموز ، 106 پسر و 97 در مدارس استعداد های درخشان به مرکزیت شهرهای گرگان، گنبد کاووس و بندر ترکمن در سال آینده تحصیل خواهند کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: امسال برای نخستن بار دو آزمون نمونه دولتی و سمپاد هماهنگ و با یک آزمون یکسان و کشوری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه قبولی هر دانش آموز برای یک مدرسه اعلام می شود، افزود: اسامی پذیرفته شدگان برحسب بالاترین نمره ابتدا برای مدارس استعداد های درخشان و سپس نمونه دولتی اعلام می شود.

حاجیلری خاطرنشان کرد:به دلیل برگزاری زودتر این آزمون در امسال و تقارن با امتحانات پایان سال، برنامه ریزی شد ،امتحانات دشوار و کتبی که جز آزمون می باشد، پیش از این آزمون ورودی برگزار شود تا دانش آموزان با آمادگی بهتر و اضطراب کمتر شرکت کنند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار