رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه:

مراسم لیالی قدر در ۱۶۳ مسجد شاخص ارومیه برگزار می‌شود

ارومیه (پانا)- – رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه از برگزاری مراسم ویژه لیالی قدر در ۱۶۳ مسجد شاخص این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۶۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مراسم لیالی قدر در ۱۶۳ مسجد شاخص ارومیه برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام احمد علیپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با بیان اینکه آیین شبهای قدر در تمام مساجد شهری و روستایی ارومیه برگزار می‌شود افزود: همچنین این مراسم به صورت ویژه و با حضور پرشور مردم در ۱۶۳ مسجد شاخص ارومیه نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین خصوصیت‌های ماه مبارک رمضان، باز بودن درهای رحمت الهی به روی بندگان است، اظهار کرد: همه مقدرات بندگان خدا در طول یک سال آینده در شب قدر، شب خیر و برکت رقم می‌خورد.

حجت‌الاسلام مسجد مولای متقیان، بازاربارش، امام هادی(ع)، امام حسین(ع)، ابولفضل(ع)، مصلی بزرگ امام خمینی (ره)،قائم و امام رضا(ع) از جمله این مساجد را شامل می‌شود افزود: ماه رمضان ماه خداوند و از شریفترین ماه های سال است و در این ماه درهای جهنم بسته شده و درهای بهشت به روی آدمی گشوده خواهد شد.

حجت‌الاسلام علیپور با بیان اینکه عبادت و شب‌زنده‌داری در دهه آخر ماه مبارک رمضان که شب قدر در یکی از آن شب‌ها قرار گرفته است، برابر با هزار شب عبادت و بندگی در دیگر ایام سال است اظهار داشت: در طول سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد، عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است.

وی با اشاره به اینکه شب‌های قدر همواره از جایگاه خاصی در میان علما و بزرگان دین ما برخوردار بوده است، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در بیان عظمت شب‌های قدر می‌فرمایند:هرکس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با بیان این مطلب که این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدی‌ها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم کنیم، عنوان کرد: همزمانی شب‌های قدر با ایام شهادت حضرت علی (ع) این معنا را دارد که با توسل به آن امام کریم می‌توان با دستی گشاده‌تر از خداوند متعال تقاضای عفو و مغفرت داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار