مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی: آموزش ها باید مناسب جوانان رشد یافته در فضای مدرن امروز باشد

مشهد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و آموزش و پرورش ناحیه 5 مشهد گفت: جامعه امروز مدرنیته شده و اصالت را بر تغییر قرار می دهد و به همین جهت باید رویکرد ها را به سمت جوانانی برد که با این شیوه های جدید رشد یافته اند و زمینه های حضور آنان را در عرصه های مختلف آموزش و پرورش فراهم سازیم.

کد مطلب: ۸۲۵۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی: آموزش ها باید مناسب جوانان رشد یافته در فضای مدرن امروز باشد

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و آموزش و پرورش ناحیه 5 مشهد عنوان کرد : در شیوه های سنتی اصالت بر ثبات و عدم تغییر است و بدنه مدیریتی آموزش و پرورش نیز از همین روی گاهی در مقابل تغییرات مقاومت می کنند اما جامعه امروز مدرنیته شده و اصالت را بر تغییر قرار می دهد و به همین جهت باید رویکرد ها را به سمت جوانانی برد که با این شیوه های جدید رشد یافته اند و زمینه های حضور آنان را در عرصه های مختلف آموزش و پرورش فراهم سازیم.

وی لازمه انجام این تغییرات را گفتگو دانست و افزود :از طریق گفتگوست که باید سو تفاهمات را برطرف کنیم و از اندیشه های مخاطب خود آگاه شویم اما متاسفانه در فضای آموزش و پرورش گاهی این گفتگوها تبدیل به جدال می شود.

خدابنده ادامه داد:ما موظفیم به عنوان مدیران آموزش و پرورش گفتگو ها را به عنوان یک سوپاپ اطمینان کنترل کنیم و در کنار آن به انباشت تجربیات اهمیت دهیم و سنگ بناهای خوبی که گذاشته شده است را تخریب نکنیم تا از این طریق امید به جامعه تزریق گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه ایجاد عدالت آموزشی و فرصت های برابر یادگیری را از اولویت های اصلی آموزش و پرورش استان خواند و تاکید کرد:اگرچه در این فرآیند به آمار تکیه نمی کنیم اما نباید فراموش کنیم که جنبه های آماری بیانگر اقدامات کیفی ماست و از این روی در کنار توسعه عدالت و کیفیت بخشی به پرورش نخبگان نیز توجه خواهیم نمود.

وی با تاکید برلزوم اجرایی سازی تمام برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد :توسعه مشارکت ها،تمرکز زدایی و تفویض اختیارات و محوریت بخشی مدارس سه شاخص اصلی است که میزات تحقق برنامه های سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را مشخص می سازد.

خدابنده با اشاره به استقرار نظام جامع برنامه ریزی و نظام جامع ارزیابی عملکرد با هدف بهبود کیفیت کاری تاکید کرد :امروز باید از حواشی بپرهیزیم و به ماموریت اصلی خود در آموزش و پرورش توجه کنیم چرا که حفظ آرامش و جلوگیری از تلاطم بزرگترین کمک به دستگاه تعلیم و تربیت است.

رئیس شورای معاونین آموزش و پرورش استان در بخش پایانی سخنان خود گفت:در سال تحصیلی آینده با کمبود حدود 13 هزار و 800 نیرو در سطح استان روبرو هستیم وحدود 1 هزار و 800 نفر ورودی خواهیم داشت و از همین جهت بحث ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی آینده از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود و همکاران ما در سطح مناطق در تیر ماه با برگزار مانور ساماندهی آمادگی لازم را کسب خواهند نمود.

حسین شادکام معاون هماهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه با شاره به رویکرد نظام مبنی بر فر اهم نمودن زمینه های تحصیل دانش آموزان اتباع عنوان کرد:تا کنون از محل اعتبارات بین المللی یک مدرسه در منتطقه تبادکان و یک مدرسه در آموزش و پرورش ناحیه 1 ویژه این دانش آموزان دایر نمودیم و امیدواریم با توجه به جمعیت 111 هزار نفری دانش آموزان اتباع در ناحیه 5 بتوانیم یک مرکز آموزشی نیز در این ناحیه دایر کنیم.

رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه نیز وضعیت این ناحیه از لحاظ توزیع متوازن رشته ها را خوب توصیف و تاکید کرد :تمرکز بر کیفیت بخشی آموزشی ،افزایش سطح پوشش تحصیلی ،ساماندهی فضای آموزشی و توجه به استقرار پایه دوازدهم به عنوان اولویت اصلی استان از جمله نکاتی است که باید در سطح ناحیه 5 بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

علیرضا مالک اشرفی معاون فرهنگی و پرورشی این سازمان در سخنانی خاطر نشان کرد :اگرچه فرآیند های پرورشی در این ناحیه روند روبه رشد داشته است امام باید توجه کنیم فرآیندها و شاخص های آماری مانع اقدامات عملیاتی در حوزه پرورشی نگردد.

همچنین صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی و سلامت گفت:شاخص ها تربیت بدنی ،ورزش های صبحگاهی و حیاط پویا در این ناحیه از میانگین سطح استان بالاتر است اما باید در حوزه مداخلات اجتماعی و روانی اهتمام بیشتری صورت پذیرد.

حمید کفشکنان ،معاون پژوهش ،برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی نیز عنوان کرد :امیدواریم با تعریف یک مدل بومی در جلسه تخصصی کمیته برنامه ریزی دغدغه های موجود در این ناحیه از بابت نیروی انسانی را برطرف نماییم.

ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی این سازمان با شاره به وضعیت مطلوب این ناحیه درافزایش درصد قبولی و کاهش نرخ تکرار پایه گفت:تنها نکته قابل تامل در این حوزه پوشش پیش دبستانی است که نرخ 90 درصدی حداقل انتطار ما برای پوشش پیش دبستانی در این ناحیه است.

محمود شفق زرد معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نیز بر بهره برداری مناسب از فصاهای ورزشی این ناحیه تاکید کرد و افزود:ناحیه 5 آموزش و پرورش مشهد ظرفیت های خوبی برای ایجاد در آمدهای پایدار دارد.

مصطفی اسدی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با اشاره به جمعیت بالای سواد آموزان در این ناحیه بر ضرورت بهبود کیفیت سواد آموزی در شاخص های کشوری تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار