معاون پرورشی و فرهنگی استان یزد:

فاصله گرفتن از معنویت یکی از مهم ترین چالش های تربیتی است

خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی استان یزد گفت: غفلت برخی خانواده ها و به تبع آن فرزندانشان درخصوص ارتباط منظم و مستمر با آفریدگار و فاصله گرفتن از معنویت و خودسازی یکی از مهم ترین مشکلات و چالش های تربیتی است.

کد مطلب: ۳۲۰۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد

علی سرداری در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا درخصوص مهم‌ترین مشکلات تربیتی دانش آموزان و راهکارهای مقابله با آنها، اظهار کرد: هرگونه برنامه و طرح در جهت رشد و تربیت دانش آموزان و راهکار درخصوص حل مشکل تربیتی نسل امروز بدون همراهی و همدلی و هماهنگی همه افراد جامعه و نهادهای مختلف و همچنین خانواده ها امکان پذیر نیست.

وی افزود: آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین نهاد رسمی تعلیم و تربیت عمومی و متولی فرایند تعلیم و تربیت در همه ساحت ها است، اما باید به این مهم توجه داشت که همکاری تک تک افراد و سایر نهادهای جامعه به خصوص نهاد مقدس خانواده ضروری است.

معاون پرورشی استان یزد غفلت برخی خانواده ها و به تبع آن فرزندانشان درخصوص ارتباط منظم و مستمر با آفریدگار و فاصله گرفتن از معنویت و خودسازی را یکی از مهم ترین مشکلات و چالش های تربیتی عنوان کرد و گفت: عوامل متعدد ظاهری و پنهانی آگاهانه و ناآگاهانه جوانان و نوجوانان را هدف گرفته اند؛ که از آن جمله می توان به شبکه های ماهواره ای، شبکه های اجتماعی و بازی های رایانه ای جهت‌دار اشاره کرد. همچنین عدم رعایت سبک زندگی اسلامی و ایرانی بی هویتی و بی فرهنگی را در جامعه دامن می زند.

وی به وجود تبلیغات مسموم در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: شبهه افکنی دینی و تبلیغات مسموم از دیگر مشکلات تربیتی امروز جوانان و نوجوانان در کشور است.

سرداری گفت: توجه بیش از اندازه به مقوله آموزش و کم‌رنگ شدن فعالیت های تربیتی، قرانی، هنری، ادبی و خلاقیت های فردی و اجتماعی، موجب بیگانگی دانش آموزان با امر مهم پرورش و خودسازی و اتکا به نفس است.

معاون پرورشی و فرهنگی استان یزد گفت: توجه بیشتر به فعالیت های پرورشی و تربیتی موثر، به روز، پویا و خلاقانه برای دانش آموزان و آموزش مدام معلمان و مربیان پرورشی و آگاهی بخشیدن به خانواده ها یکی از راهکارهای لازم برای افزایش مباحث معنوی است.

وی افزود: مجاهدت مسئولین و خانواده ها و همه نهادهای فرهنگی جامعه، به خصوص توجه بیشتر معلمان مدارس یکی از عوامل موثر بر رشد و تعالی دانش آموزان کشور می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار