ملبس نمودن دانش آموزان به پوشش محلی

تربت جام (پانا)- مدیر آموزش وپرورش تربت جام از ملبس نمودن دانش آموزان به پوشش محلی و آموزش برخی از آداب وآئین ماندگاری این دیار در مدارس شهرستان خبرداد.

کد مطلب: ۸۲۳۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
ملبس نمودن دانش آموزان به پوشش محلی

غلامرضا بهرامپور که در آموزشگاه خیراندیش خیرآباد تربت جام حضور داشت افزود: از آنجایی که آموزش و پرورش وظیفه دارد نسل آینده را حساس و علاقه مند پیشینه فرهنگی وهویت ملی خویش پرورش دهد برآن شدیم تا ازطریق ملبس نمودن دانش آموزان به پوشش محلی شهرستان ونیز آموزش برخی آداب وآئین های ماندگاری این دیار آن هارا بتفرهنگ غنی وپیشینه اب و اجدادشان آشنا سازیم.

وی گفت:پوشش محلی تربت جام تنها یک لباس نیست بلکه یک الزام فرهنگی است واین لباس با فرهنگ عرفانی و موسیقی مقامی شهرستان هم خوانی دارد ویک پوشش می تواند الزامات فرهنگی وارتباطات،رفتار،گویشو زندگی مارا تحت تاثیر قرار می دهد وفرهنگ تربت جام، فرهنگ غنی است که می توااند این تاثیرات را به همراه داشته باشد.

وی گفت: لباس محلی تربت جام دارای رفتارهای فرهنگی است وبتعث خواهدشد که ما به گذشتگان خود افتخار کنیم واین پوشش ها با فرهنگ ما سازگاری خواهند داشت.

مدیر آموزش وپرورش تربت جام گفت: لباس شهرستان ما دارای غنای بالاییست و این کار می تواند رفتارهای فرهنگی در کل منطقه گرایش پیدا کند وفرهنگ ما دنیا را شگفت زده خواهد کرد وما به عنوان یک الگو در جامعه گسترش پیدا می کنیم.

شایان ذکراست طی مراسمی رونمایی از این طرح ملبس نمودن دنش آموزان وپوشش محلی با حضور مسولان در آموزشگاه خیر اندیش خیرآباد تربت جام برگزارشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار