برگزاری کارگاه خود مراقبتی سلامت روان در اسلامشهر

اسلامشهر (پانا)-با نظارت واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، کارگاه خود مراقبتی سلامت روان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۰۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه خود مراقبتی سلامت روان  در اسلامشهر

دراین کارگاه دو روزه که باحضور روانشناسان مراکز تحت پوشش در سالن اجتماعات شبکه بهداشت اسلامشهر برگزار شد، مرجان فتحی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت در خصوص اهمیت خود مراقبتی در سلامت به‌ویژه سلامت روان صحبت کرد.
سپس در ادامه کارگاه ، محمودی، کارشناس سلامت روان و رفتار مرکز خدمات جامع سلامت شهرک امام حسین (ع) اسلامشهردر خصوص اختلالات افسردگی، افسردگی پس از زایمان، اضطراب فراگیر، اجتماعی، اختلال وحشت‌زدگی توضیحاتی ارائه و شیوه‌های مقابله با آنها را توضیح داد.
تیموری، کارشناس سلامت روان و رفتار مرکز خدمات جامع سلامت روستاهای اسلامشهر نیزنشانه‌های اختلالات وسواس فکری، دوقطبی و مشکلات مربوط به خواب را معرفی کرد و در پایان مسئله خودکشی را به‌عنوان یکی از معضلات مهم جامعه معرفی و راه‌های مقابله با آن را ارائه داد.
در روز دوم کارگاه نیز پیر ایرانی ، کارشناس مرکز ،مهارت‌های زندگی را معرفی و مهارت‌های ارتباطی، تاب‌آوری، مدیریت خشم، مدیریت استرس و حل تعارض را با ارائه تکنیک‌های متنوع توضیح داد .

در ادامه سمیرا سلیمانیان، کارشناس سلامت روان شبکه اصول کلی مهارت‌های فرزند پروری را مطرح کرد و توجه ویژه‌ای به آسیب‌های ناشی از تأثیرات منفی فضای مجازی بر شیوه رفتار کودکان و نوجوانان داشت.

سپس عباسی تبار، کارشناس سلامت روان و رفتار مرکز خدمات جامع سلامت سعیدیه نیزدر خصوص خشونت خانگی و انواع آن و شیوه های مقابله با آن را ارائه و موضوع کودکان قربانی خشونت را با ارائه مثال‌های موردی توضیح داد.

/خبرنگار :سمیه محمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار