مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مشاورین امور بانوان مطرح کرد :

"خانواده"اولین و مهم ترین رکن جامعه است

مشهد(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مشاورین امور بانوان منواحی و مناطق آموزش و پرورش استان بر ضرورت توجه به کارکرد های خانواده تاکید کرد .

کد مطلب: ۸۱۷۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
"خانواده"اولین و مهم ترین رکن جامعه است

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست هم اندیشی با مشاورین امور بانوان نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان خانواده را اولین و مهم ترین رکن جامعه خواند و ضمن تبیین کارکرد های خانواده اظهار کرد :اولین و اساسی ترین کارکرد خانواده فرزند آوری است امام مهم تر از آنمراقبت و حمایت از این فرزند به عنوان کارکرد تربیتی خانواده است که بسیار هم پر رنگ و پر اهمیت است.

وی ادامه داد:در واقع در آموزش و پرورش ما به کمک خانواده ها می آییم و لذا خانواده باید نقش تربیتی خود را در ساعات خارج از مدرسه ایفا نماید.

خدابنده تامین نیازهای عاطفی و جامعیت پذیری را دو کارکرد دیگر خانواده برشمرد و افزود :اگر نیاز عاطفی فرزند در خانواده تامین نشود و نقش پذیری را در خانواده نیاموزد در آینده در جامعه با شرایطی رو به رو خواهد شد که این شرایط می تواند آثار مخرب فراوانی داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان این بخش از سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم آسیب شناسی کارکرد اقتصادی خانواده تصریح کرد :اگر خانواده بتواند نقش ها و کارکرد های اساسی خودش را به طور کامل ایفا نماید جامعه پیشرفت خواهد کرد و به توسعه دست خواهد یافت،لذا گرچه امروز صنعتی شدن زندگی بسیاری از نقش های خانواده را کمرنگ کرده است اما نباید اجازه دهیم کارکرد های اساسی خود همچون تامین نیاز های عاطفی را از دست بدهد .

خدابنده در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد : در حال حاضز 16 و نیم درصد از پست های اداری ما در اختیار بانوان است که برنامه ریزی و هدف گذاری ما رساندن این عدد به 30 درصد است که البته با توجه به تعداد بانوان استان حق ادا نخواهد شد اما باید ملاک را در انتصابات شایسته سالاری قرار دهیم و در عین حال فضا را برای حضور جوانان و بانوان در پست های مدیریتی و اجرایی فراهم سازیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار