مرحله استانی جشنواره سرود دانش‌آموزی در ساری برگزار می‌شود

ساری (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از برگزاری مرحله استانی جشنواره سرود دانش‌آموزی در روزهای یک‌شنبه نهم و دوشنبه دهم اردیبهشت در ساری خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۷۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مرحله استانی جشنواره سرود دانش‌آموزی در ساری برگزار می‌شود

محمد شعبانی در گفتگو با پانا ضمن اشاره به اینکه این جشنواره در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: گروه‌های سرود دانش‌آموزی دختران در روز یکشنبه در دو نوبت صبح‌ مختص دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه اول و عصر مختص دانش‌آموزان متوسطه دوم به اجرا می‌پردازند.

او افزود: در روز دوشنبه نیز در نوبت صبح دانش‌آموزان پسر ابتدایی و متوسطه اول و در نوبت عصر دانش‌آموزان پسر متوسطه دوم و همچنین همسرایان همکاران فرهنگی اجرا خواهند داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه هر شهرستان در هر مقطع تحصیلی یک گروه به دبیرخانه استانی معرفی کرده است، ادامه داد: به این ترتیب هر شهرستان شش گروه شامل سه گروه دانش‌آموز پسر و سه گروه دانش‌آموز دختر به ما معرفی کرد که هر گروه خود شامل بیست دانش‌آموز می‌شود و در واقع با توجه به اینکه حدود هزار مرسه در این جشنواره شرکت کرده‌اند، حکایت از حضور بیست‌هزار دانش‌آموز در این جشنواره از مرحله نخست تا کنون دارد.

شعبانی به حضور دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: دومین سال متوالی است که دانش‌آموزان مقطع ابتدایی مازندران در جشنواره سرود شرکت می‌کنند و این ابتکار استان مازندران بوده است.

او ضمن بیان اینکه گروه‌های سرود منتخب مقطع متوسطه دوم به مرحله کشوری راه خواهند یافت، تصریح کرد: در بخش همسرایان که ویژه همکاران فرهنگی است، گروه‌های سرود پنج شهر آمل، بابل، کلاردشت، فریدونکنار و ناحیه یک ساری شرکت کرده‌اند که از میان آن‌ها یک گروه به عنوان برگزیده به مرحله کشوری راه خواهد یافت.

شعبانی در پایان با تأکید بر روند اعتمادسازی در دانش‌آموزان و مشارکت آنان در امور فرهنگی و هنری و برنامه‌های تربیتی گفت: سرود با محتوای تربیتی و پرداختن به مسائل اجتماعی، از نقش تربیتی بالایی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار