بعد از یک وقفه ۹ ساله در فارس برگزار می شود:

برگزاری حضوری جشنواره استانی سرود دانش آموزی

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش فارس از برگزاری حضوری جشنواره استانی سرود دانش آموزی بعد از یک وقفه 9 ساله دراستان خبرداد.

کد مطلب: ۴۸۸۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، ،محمد نظری بااعلام این خبرافزود: امسال سی وپنجمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان در 59 رشته در سطح استان در حال برگزاری است.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش فارس باشاره به اینکه امسال بعد از 9 سال وقفه جشنواره استانی سرود دانش آموزی به صورت حضوری برگزار می شود گفت: درسال های گذشته سی دی آثار به استان ارسال می شد وداوری آثاربه صورت غیرحضوری انجام می شد.

نظری گفت: امسال بیش از 2300 دانش آموز در رشته سرودآثارشان به مرحله استان ارسال شده که دراین جشنواره حضوری بیش از 300 دانش آموز اجرای آثار خواهند داشت.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش فارس گفت:دراین جشنواره بیش از50اثردانش آموزان پسر در دوره متوسطه دوم از سراسر استان به دبیرخانه مرکزی اداره کل آموزش وپرورش ارسال شده است که پنج اثرحائز شرایط شرکت در جشنواره واجرای اثر به صورت زنده را کسب کرده اند.

نظری همچنین گفت:67 اثر دانش آموزان دختر دوره متوسطه دوم سراسر استان نیز به دبیرخانه مرکزی ارسال شده که 10 اثربرای اجرای حضوری انتخاب شدند.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش فارس همچنین بااشاره به اینکه امسال جشنواره حضوری سرود فرهنگیان استان نیز اجرا خواهد ش گفت: در این حوزه که گروههای سرود فرهنگیان به صورت گروه کر اجرا می شوند 30 اثر به استان ارسال شده که 10 اثر به صورت حضوری اجرا خواهند داشت.

نظری به جذابیت های خاص این جشنواره نیز اشاره کرد وافزود:برخی از سرودهایی که دراین جشنواره حضور خواهند داشت به صورد فولک لوریک ، محلی ومقامی اجرا می شوند

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش فارس همچنین گفت: داوری اثاری که دراین جشنواره اجرا خواهند داشت به عهده سه داورمطرح کشور در حوزه های موسیقی ،آواز وشعر می باشد.

نظری همچنین گفت:درحاشیه برگزاری این جشنواره سه کارگاه هنرهای آوایی، هنرهای نمایش وسینما در مدارس ویژه تعدادی از مربیان پروشی که در این حوزه ها تخصص دارند برگزار خواهد شد.

خاطر نشان می شودجشنواره حضوری سرود دانش آموزان استان در روزهای 18 و19 اردیبهشت ماه در سالن کانون فرهنگی تربیتی شهید دوکوهکی شیرازبرگزارمی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار