رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان

خوشه‌های صنعتی مبلمان و پوشاک در گلستان ایجاد می‌شود

گرگان(پانا)-دو خوشه صنعتی مبلمان و پوشاک تا پایان امسال در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۶۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
خوشه‌های صنعتی مبلمان و پوشاک در گلستان ایجاد می‌شود

حسینقلی قوانلو با اشاره به راه‌اندازی چند خوشه صنعتی در استان گلستان اظهار داشت: از سال 86 فعالیت در زمینه ایجاد خوشه‌های صنعتی در استان آغاز شد و نخستین خوشه‌ای که شکل گرفت، خوشه خوراک دام بود.

وی افزود: در استان ظرفیت‌های زیادی برای توسعه خوشه‌ها وجود دارد و تاکنون 2 خوشه خوراک دام و خوشه فرآورده‌های لبنی در استان ایجاد شده و خوشه تولید فرش دستباف نیز در مراحل نهایی قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ادامه داد: یک مسئله مهم با توجه به نوپا بودن خوشه‌ها، بحث آموزش است که این واحدها باید یاد بگیرند که کار کردن در کنار هم نه فقط ضرری به آنها نمی‌رساند بلکه صرفه اقتصادی دارد. از سویی دیگر حمایت از ایجاد خوشه‌ها نیز خود یک عامل ترغیب کننده برای ایجاد آنها است.

وی اظهار داشت: امسال نیز 2 خوشه صنعتی مبلمان و پوشاک در استان ایجاد خواهد شد. روستای عطاآباد در شهرستان آق‌قلا و پوشاک در شرق استان ظرفیت‌های خوبی برای خوشه‌سازی هستند.

قوانلو همچنین گفت: با توجه به اینکه گلستان یکی از استان‌های مهم در تولید گوشت مرغ است، مطالعات اولیه ایجاد خوشه طیور نیز در استان انجام شده و به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به مزایای خوشه‌سازی اظهارداشت: کاهش هزینه‌های تولید و پایین آمدن قیمت تمام شده محصول، تسهیل در امر بازاریابی و فروش، حمایت از تولیدکنندگان و حتی فراهم آوردن زمینه‌های صادرات از مزایای اجرای این طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار