استاندار اردبیل تاکید کرد:

ضرورت توجه به خوشه‌های صنعتی در مسیر توسعه استان اردبیل

استاندار اردبیل بر ضرورت شکل گیری خوشه های صنعتی در مشاغل مختلف تاکید کرد.

کد مطلب: ۴۹۹۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،مجید خدابخش در جلسه کارگروه امور اقتصادی استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه از تولید کننده خرد گرفته تا واسطه و صادرکننده از اجزای جدایی ناپذیر یک خوشه هستند لذا شکل گیری خوشه های صنعتی در موفقیت یک فعالیت اقتصادی نقش غیرقابل انکاری دارند.

وی با اشاره به صنعت قوی در کشورهای توسعه یافته که براساس توسعه خوشه ها پیش رفتند ، راه اندازی درست و مناسب خوشه ها درصنعت هایی مانند فرش و مصنوعات پلاستیکی را در توسعه صنعت استان بسیار تاثیر گذار دانست.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در دنیا با تشکیل سندیکاها مسایل مختلف از جمله قیمت گذاری را با دور هم جمع کردن فعالان یک بخش اقتصادی از تولید کننده تا صادرکننده برطرف می شود ادامه داد: هماهنگی بین فعالان یک بخش می تواند منشا بروز تحولات مثبتی باشد بطوری که در زمینه صادرات با تشکیل اتحادیه صادرکنندگان محصول سیب زمینی استان شاهد این تحولات هستیم.

خدابخش افزود: توجه به بازار در فعالیت های اقتصادی یک اصل است و تولیدکنندگان در صورت عدم توجه بازار توانایی ادامه فعالیت نخواهد داشت این در حالی است که در بسیاری از فعالیت ها و مطالعات اقتصادی به این مولفه توجه نمی شود.

وی با اشاره به اینکه فرد نمی تواند مسوولیت های مختلف تولید از تهیه مواد اولیه تا بازاریابی را به تنهایی برعهده بگیرد، بلکه باید فعالیت ها حالت تخصصی به خود گرفته و تولیدکننده، فروشنده و تامین کننده مواد اولیه باید در یک چرخه اقتصادی سالم همکاری کرده و سود نیز میان همه عوامل ذی ربط به صورت مناسب توزیع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار