یک مسوول در شرکت شهرک‌های صنعتی استان:

اهتمام به خوشه‌های صنعتی به ‌عنوان مشاغل زودبازده، ضروری است

خبرگزاری پانا: معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، گفت: خوشه‌های صنعتی تولیدات زیردستی صنایع بزرگ موجود در استان هستند که به‌ عنوان مشاغل زودبازده مورد توجه قرار دارند

کد مطلب: ۱۶۸۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، "یعقوب اسلامی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری پانا، اظهار کرد: طرح خوشه‌های صنعتی با هدف توجه به پتانسیل موجود در رابطه با صنایع بزرگ موجود استان در دست پیگیری است که علاوه بر اشتغال‌زایی، زمینه توسعه هر چه بیشتر استان را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: خوشه‌های صنعتی در حقیقت تولیدات کوچک و زیردستی صنایع بزرگ هستند. به ‌عنوان مثال در ارتباط با صنایع روی می‌توان صنعت چاقوسازی را در این خوشه‌ها مورد توجه قرار داده و گسترش داد.

اسلامی تصریح کرد: در تلاشیم تا کارگاه‌هایی برای این صنایع کوچک ایجاد کنیم و هر صنعتی که در این راستا توجیه اقتصادی داشته باشد مورد حمایت قرار می‌گیرد.

این مسوول تاکید کرد: با توجه به اینکه احداث واحدهای کارگاهی در شهرک صنعتی زمان‌بر بود، لذا از زمین‌های موجود در این رابطه استفاده کردیم که در شهرک صنعتی شماره یک در دسترس بود و بخشی از سایت بانوان نیز برای امور صنفی، مشاغل مزاحم و خوشه‌های صنعتی در نظر گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه خوشه‌های صنعتی به ‌عنوان مشاغل زودبازده مورد توجه هستند، گفت: این مشاغل با هزینه و تعداد نیروهای کم‌تری در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری و بازدهی می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، خاطرنشان کرد: به تازگی عارضه‌یابی و پیگیری عدم موفقیت برخی واحدهای صنعتی کوچک و حتی متوسط در دستور کار این شرکت قرار گرفته تا بتوان با ریشه‌یابی این عوامل، فعالان عرصه صنایع کوچک را در راستای بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری خود کمک کرد.

اسلامی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام شده است، گفت: اطلاع‌رسانی لازم به همه واحدهای صنعتی در رابطه با راه‌اندازی مشاغل خوشه‌ای صورت گرفته و علاوه بر آن علاقه‌مندان و متقاضیان می‌توانند به صورت آنلاین در سایت این شرکت ثبت‌نام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار