معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح كرد

خوشه‌های صنعتی راهكاری برای كاهش قیمت تمام شده

خبرگزاری پانا: معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اندازه اقتصادی بنگاه‌ها از جمله اموری است كه در سیاست‌های كلی صنعت ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب برآن تاكید شده است.

کد مطلب: ۱۱۰۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل ازشاتا ، سیدعلیرضا شجاعی با بیان این كه ایجاد خوشه‌های صنعتی در جهت حمایت از بنگاه های كوچك و متوسط از جمله موارد مندرج در این سیاست ها است كه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری بوده و خواهد بود، در پاسخ به اظهارات مطرح شده مبنی بر این كه شركت‌های ایجاد شده به صورت تو در تو و خوشه‌های صنعتی، باعث افزایش هزینه تمام شده كالا می‌شوند و نیاز به اصلاح و دگرگونی دارند، اظهار كرد: در آغاز دولت دهم موضوع كاهش قیمت تمام شده در قالب یك نهضت آغاز و ۱۰۰ راهكار برای تحقق آن ارائه شد كه باید توسط دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف كشور به انجام می‌رسید.
وی با بیان این كه برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه تجربه‌های موفق در این خصوص بخشی از كارهایی بود كه برای نهضت كاهش قیمت تمام شده انجام گرفت، تصریح كرد: اعظای كمك‌های فنی و اعتباری با هدف بهبود روند تولید و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، بومی‌سازی برخی فناوری‌ها به خصوص در صنایع مادر و اساسی كشور، اجرای طرح سامانه ارتقای مدیریت (سام‌) برای بنگاه‌ها به ویژه پس از فاز اول هدفمندی یارانه ها در جهت كاهش تاثیرات اصلاح قیمت‌ها بر قیمت تمام شده واحدهای تولیدی و در نهایت مدیریت قیمت و كیفیت كالاهای تولید داخل از جمله اموری بود كه به اجرا درآمد.
شجاعی ادامه داد: در كنار این برنامه‌ها، توسعه و تعامل با برخی از دانشگاه ها و ارتباط بیشتر آن ها با صنعت در دستور كار قرار گرفت و كلینیك های صنعت با محوریت دانشگاه ها ایجاد شد تا سرویس های لازم را به بخش تولید در زمینه كیفیت و فناوری ارائه كنند. در همین حال اجرای این طرح‌ها و كلینیك‌خت برای بنگاه‌ها میلیارد‌ها تومان عایدی نصیب آن‌ها كرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رویكرد سال جاری آن وزارتخانه مبتنی بر ارزآوری و رسیدن به استقلال ارزی، اظهار كرد: امسال به دانشگاه‌ها پیشنهاد كرده‌ایم كلینیك‌های صنعتی را به كلینیك‌های ارزآوری تبدیل كنند تا كمك شود بنگاه‌های بیشتری به عرصه صادرات وارد شوند و در نتیجه درآمد ارزی غیرنفتی كشور افزایش یابد و جایگزین درآمدهای نفتی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار