جشنواره ورزش روستائی و بازی های بومی محلی مردان و زنان در سنندج برگزار شد

سنندج(پانا) - جشنواره ورزش روستائی و بازی های بومی محلی مردان و زنان تحت عنوان "جام نوروز" به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی در سنندج برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۰۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره ورزش روستائی و بازی های بومی محلی مردان و زنان در سنندج برگزار شد

جشنواره ورزش روستائی و بازی های بومی محلی مردان و زنان تحت عنوان "جام نوروز" در شهر سنندج انجام شد.
این جشنواره به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و احیای بازی بومی محلی و قدیمی در بخش ها مختلف صورت گرفت.
در بخش زنان، شرکت کنندگان در بازی های قمچان، طناب کشی، هفت سنگ و دارت با لباس زیبای کُردی در پارک توس نوذر سنندج به رقابت پرداختند.
در مسابقات طناب کشی: پرستو خانزاد، پروین فلاحی، نگار ناصری، پروین فرهادی پور، فرنگیس ناصری، پرستو فیضی، پریچهره درزیور و شادی حمیدی صفا عنوان نخست را کسب کردند.
همچنین فرنگیس ناصری و شادی حمید صفا به ترتیب در رشته قمچان و دارت اول شدند و سحر صلاحیان، تینا بهشتی، گشین شگرف و آرزو میرکی مقام اول رقابت های هفت سنگ را به دست آوردند.
بر اساس این گزارش، جشنواره ورزش روستائی و بازی های بومی محلی مردان با اجرای: زوران(کشتی محلی)، مچ اندازی، چوب کشی، طناب کشی، چوزان در پارک شهدای سنندج دنبال شد.
در بخش زوران(کشتی محلی): در وزن منهای 35 کیلوگرم شاهین کوهی، منهای 80 کیلوگرم کاوان شیرانی و در وزن مثبت 80 کیلوگرم فواد طاهرنژادیان بر سکوی نخست ایستادند.
لقمان خانی و ادریس ساعدی به در ترتیب در اوزان منها و مثبت 80 کیلوگرم جایگاه نخست را به خود اختصاص دادند و در رشته مچ اندازی بهروز عباسی و ارسطو قره داغی به ترتیب در اوزان منها و مثبت 85 کیلوگرم عنوان اول را از آن خود کردند.
جشنواره ورزش روستائی و بازی های بومی محلی مردان و زنان "جام نوروز" به همت اداره کل ورزش و جوانان و هیأت ورزش روستائی و بازی های بومی محلی استان و شهرستان، شهرداری و شورای اسلامی و اداره ورزش و جوانان و هیأت ورزش روستائی و بازی های بومی محلی سنندج برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار