رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان:

برگزاری نخستین جشنواره استانی خط تحریری در شهرستان شیروان

بجنورد(پانا)-نخستین جشنواره استانی خط تحریری توسط معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی و با همکاری و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان در اردیبهشت ماه 1397به میزبانی شهرستان شیروان برگزار می گردد.

کد مطلب: ۸۰۶۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین جشنواره استانی خط تحریری در شهرستان شیروان

به گزارش خبرگزاری پانا خراسان شمالی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان گفت: این جشنواره با هدف گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و ترویج خط ملی در فرهنگ عمومی و تشویق و ترغیب و حمایت از تولیدات هنری برگزار می گردد.
وی محورهای فراخوان این جشنواره را اشعار شعرای خراسان شمالی و حکمت های نهج البلاغه (از 100 حکمت اول نهج البلاغه) و در بخش ویژه با موضوع نماز، عفاف، حجاب،اقتصاد مقاومتی و در بخش نمایشگاهی ( غیر رقابتی) اعلام نمود و در رابطه با نحوه برگزاری آن افزود:
در بخش مسابقه ( رقابتی) براساس محورهای تعیین شده برای جشنواره ، هنرمندان می توانند با ارسال آثار در قالب نستعلیق که از سوی داوران مورد بررسی قرار خواهد گرفت در این بخش شرکت نمایند و در بخش نمایشگاهی ( غیررقابتی) نیز همزمان با برگزاری جشنواره نمایشگاه خط تحریری در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث براساس محورهای تعیین شده در جشنواره برگزار می شود.
احمد زیبایی قالب جشنواره را خط تحریری نستعلیق اعلام نمود و در رابطه با مقررات شرکت در جشنواره نیز اظهار داشت: شرکت در جشنواره در دو رده سنی امید تا 18 سال و در رده سنی بزرگسال از 18 سال به بالا برگزار و آثاری که خارج از قالب خط تحریری باشند از بخش مسابقه خارج و پس از بررسی و تائید در بخش نمایشگاهی به نمایش در خواهند آمد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان گفت: حداکثر هر هنرمند مجاز به ارسال 3 اثر خواهد بود و آثار ارسالی ترجیحا با پاسپارتو همراه باشد و به شرکت کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد گواهی حضور اعطاء خواهد شد.
وی در ادامه افزود:اصل اثر به همراه فرم تکمیل شده ثبت نام به نشانی دبیرخانه ارسال گردد و حداکثر اندازه اثر A3 و حداقل نیز A4 باشد و دبیرخانه مجاز است از آثار ارسالی به صورت های مختلف (عکس و فیلم و...) استفاده نموده و همچنین دبیرخانه جشنواره حق استفاده و نمایش تصویر آثار را با قید نام صاحب اثر برای خود محفوظ می دارد و این دبیرخانه تعهد بررسی آثار ی که پس از پایان مهلت نهایی به دبیرخانه واصل می شود را ندارد و از برگزیدگان پس از مرحله اول داوری، آزمون عملی گرفته خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت خط تحریری در دوره ابتدایی با نظر هیات داوران از 5 نفر برگزیده در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون ریال جایزه نقدی تقدیر خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان در رابطه با تقویم برگزاری این جشنواره اظهار داشت: آخرین مهلت ثبت نام وارسال آثار 12 اردیبهشت 1397 و انتخاب و داوری آثار 20اردیبهشت ماه 1397 و برگزاری اختتامیه، تجلیل ازبرگزیدگان و گشایش نمایشگاه را 25اردیبهشت ماه 1397 خواهد بود.
نشانی پستی دبیرخانه:
خراسان شمالی- شیروان- خیابان شفا- شفای 5- نگارستان و انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان- پلاک 47تلفن:05836226272نشانی الکترونیکی: www.farhang.gov.ir

شیروان - حسینعلی ظفریخبرنگار پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار