مدیرعامل گروه صنعتی ملی اعلام کرد: سرمایهگذاری مشترک فرانسویها برای ارتقای تکنولوژیهای تولید
تهران (پانا) – فاینانس و سرمایهگذاری مشترک یکی از راههای تقویت و توسعه صنایع داخلی و تولیدات ملی کشور در سال اقتصاد مقاومتی است و در این راستا با سرمایه گذاری مشترک یک شرکت معتبر فرانسوی گروه صنعتی ملی ارتقای تولید، دانش فنی و تکنولوژیهای تولید را در دستور کار خود قرار داده است.
به گزارش گروه صنعتی ملی ولی آذروش مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری آتیه صبا در نشستی اعلام کرد که نشان تجاری کفش ملی با سرمایهگذاری مشترک یک شرکت معتبر خارجی احیا میشود.
وی افزود: این شرکت خارجی قصد دارد با تاسیس شرکت سرمایهگذاری مشترک با کفش ملی و انجام بیش از ۷۰ میلیارد ریال سرمایهگذاری طرفین در بازار ایران حضور یابد.
وی افزود: قرار است، شبکه توزیع، کارخانجات و سولههای تولیدی، آورده شرکت کفش ملی و ماشینآلات، دانش فنی، طراحی مدل، قالب و حضور متخصصان و کارشناسان آورده این شرکت تولید کفش فرانسوی باشد.
به گفته این مقام مسئول، سالیانه ۲۰۰ میلیون جفت کفش در کشور استفاده میشود که در حال حاضر کمتر از ۱.۵ درصد از تقاضای بازار را کفش ملی به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا که متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، بیان داشت: در نظر داریم در یک برنامه پنج ساله ۱۰ درصد از سهم بازار کفش را به خود اختصاص دهیم.
آذروش افزود: همکاری مشترک با این شرکت فرانسوی در زمینه تولید کفش از زیرمجموعه شرکت «رویال گروپ» اروپاست و در سالهای گذشته و متاثر از تحریمها از کشور ما خارج شده بود، اکنون نهایی شده است.
وی تصریح کرد: تلاش متولیان شرکت کفش ملی احیا و استفاده از برند ایرانی و حمایت از تولید و اشتغال است و تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مولد غیرمستقیم از سوی این مجموعه ایجاد شده و در بیش از ۲۶۰ فروشگاه وابسته به آن در کشور ۶۵۰ نفر در حال ارائه خدمات هستند.
مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری آتیه صبا گفت: امروز برند کفش ملی به دنبال همکاری با تولیدکنندگان بزرگ کفش جهان است و این هدف را با آورده شدن برندهای بزرگی نظیر کیکرز به کشور و انعقاد قرارداد احیا، تولید، بازسازی و نوآوری کفش ملی با مشارکت برندهای جهانی در کشور دنبال میکنند.
وی تصریح کرد: در این پیوند یک شرکت شرکت سرمایه مشترک (جوینت ونچر) بین شرکت کفش ملی و شرکت اروپایی رویال گروپ اروپا که کیکرز تحت مجموعه آن قرار دارد، تشکیل شده و متناسب با سهامی که دو طرف خواهند داشت، مدیریت شرکت مشترک را بر عهده خواهند گرفت.
آذروش با اشاره به روی آوردن مردم به کفشهای چینی بیکیفیت و خارجی در سالهای گذشته، خاطر نشان کرد: تلاش شرکت کفش ملی این است تا کفشهای چرمی را با قیمت متوسط ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار تومان، برخی محصولات چرمی ویژه خود را تا قیمت ۳۵۰ هزار تومان و محصولات غیرچرمی خود را با متوسط قیمت ۱۱۰هزار تومان عرضه کند و در سبد محصولات آن انواع کفشهای ورزشی و کتانی و کفش بچهگانه، دمپایی و چکمه نیز وجود خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری آتیه صبا اظهار داشت: در راستای شعار «ایرانی، کالای ایرانی بخر»، این شرکت طرحی را با مشارکت وزارت آموزش و پرورش توسط فرهنگیان کشور در دست اقدام دارد تا به اشاعه و ترویج هر چه بیشتر استفاده از برند ایرانی بین این قشر فرهیخته، دانشآموزان و خانوادهها بپردازد.
در ادامه این جلسه، علی شالباف مدیرعامل گروه صنعتی ملی اظهار داشت: در یک سال و نیم گذشته، احیای نام و برند «ملی» در این گروه در دستور کار قرار گرفت و با استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان خبره، انجام تغییرات و به روز رسانیهای لازم در این شرکت در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: به روز کردن سبد محصولات و کالاهای این شرکت و پاسخگویی به نیازهای آحاد جامعه بویژه جوانان و نسل جدید و پر کردن شکاف بزرگی که در سالهای گذشته بین این شرکت و مردم ایجاد شده بود، در اولویت امور قرار گرفت.
شالباف با اشاره به برنامهریزی برای بازسازی فروشگاههای کفش ملی پس از نوروز ۹۷ از فروش در مراکز تجاری بزرگ به عنوان رویکرد جدید این شرکت یاد کرد.
وی فروش هرگونه کفش چینی و سایر محصولات خارجی در فروشگاههای کفش ملی را تکذیب کرد و گفت: این شرکت به دنبال احیای صادرات محصولات خود به سایر بازارها بوده و مقدمات این کار اکنون در بازارهای روسیه، عراق و افغانستان فراهم شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ملی خاطرنشان کرد: کفش ملی در سالهای نه چندان دور، نه تنها پاسخگوی نیاز هموطنان بوده و کشور را از واردات کفش بی نیاز میکرد؛ به مقصد اروپای شرقی و شوروی سابق هم صادرات چشمگیری داشت و به تنهایی ۴۰ نمایندگی در شوروی سابق داشت و حتی و پوتین مورد نیاز ارتش سرخ این کشور را در مقطعی تولید میکرد.
وی تصریح کرد: امروز این برند ملی به دلایلی همچون جنگ تحمیلی و تحریم ها بازارهای صادراتی خود را از دست داده اما به دنبال احیای این بازارها و توجه جدی به بازرگانی خارجی بویژه در کشورهای همسود(CIS)است.
شالباف همچنین از طراحی و تولید کفش سلامت از سوی این شرکت با نظارت و همکاری وزارت بهداشت و درمان خبر داد که ۲ نمونه آن تا پایان امسال از سوی شرکتهای تامین کننده و همکار کفش ملی در تبریز به بازار عرضه خواهد شد.
شالباف با یادآوری اینکه در گذشته برخی تامینکنندگان برای کفش ملی تعیین خطمشی می کردند، گفت: برخی تولیدکنندگان از ظرفیت ۲۵۰ فروشگاه ما برای تبلیغ برند خود بهره میبردند و به هیچ عنوان خود را موظف به استفاده از نام و نشان کفش ملی نمیدانستند اما امروز دیگر کفش ملی حیات خلوتی برای معرفی برندهای دیگر و یا فروش محصولات بی کیفیت و کند فروش سایر نشانهای تجاری نخواهد بود.
مدیرعامل گروه صنعتی ملی همچنین ضمن اشاره به فرآیند بازآفرینی نشان تجاری کفش ملی و به روزرسانی چهره فروشگاههای این شرکت تاکید کرد و گفت: قرار است فروشگاههای کفش ملی با ظاهری کاملا متفاوت و امروزی با همکاری شرکت ترازپی ریز بازسازی شوند.
شالباف با بیان اینکه تنها ۰.۳ درصد از سهم بازار کفش ایران در اختیار کفش ملی است، گفت: سرانه مصرف ایرانیان سالی ۲.۷ جفت کفش یعنی حدود ۲۰۰میلیون جفت میباشد که کفش ملی ظرفیت تامین سهم بیشتری از این میزان دارد و باید با بازیابی و بازآفرینی خود به این سطح برسد.
مدیرعامل گروه صنعتی ملی با بیان اینکه کفش ملی احتیاج به طرح نام و هویتسازی برند ندارد گفت: نام کفش ملی آتش زیرخاکستر است که تنها لازم است با تبلیغات، اطلاعرسانی، شناسایی و احترام به ذائقه مخاطب این خاکستر از چهرهاش زدوده شود تا با احیای دوباره و یادآوری خاطرات نوستاژیک مردم، شاهد رونق مجدد آن باشیم.
شالباف با بیان اینکه امروز برونسپاری امری پذیرفته شده در دنیاست، اظهار داشت: با این وجود ما همزمان تمایل داریم تا بخشی از تولید را خودمان برعهده داشته باشیم و در این مسیر تنها نیاز به باور و حمایت مسئولان داریم، چرا که با توجه به امکانات زیربنایی موجود و در اختیار داشتن فضای تولید، تنها با خرید ماشین آلات روز دنیا میتوانیم دوباره بخشی از تولیدمان را از سر بگیریم.
ارسال دیدگاه