سیاست دولت ، افزایش سهم گردشگری در تولید ناخالص ملی است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: افزایش سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی و بهره برداری از ظرفیتهای گردشگری و صنایع دستی از سیاست های دولت دوازدهم است

کد مطلب: ۶۷۱۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کاشان، علی اصغر مونسان اظهار کرد: با توجه به قابلیت های فراوان گردشگری در جمهوری اسلامی ایران ، گردشگری ما مربوط به همه جهان است که مسلمانان یکی از مشتریان جدی آن محسوب می شوند .

وی تصریح کرد: سهم گردشگری بر اساس مزیت های موجود در کشور محقق نشده است و امیدواریم که با توجه به تاکیدهای رئیس جمهوری، یک دوره تحول در بخش گردشگری کشوردر دولت دوازدهم ایجاد شود .

وی افزود: اگر خواسته های حداقلی این سازمان برآورده شود، می توان سالانه 140 هزار شغل در بخشهای گردشگری و صنایع دستی ایجاد کرد که 70 هزار شغل آن در حوزه گردشگری و بقیه نیز در بخش صنایع دستی قابل تامین است و می توان سالهای بعد آن را افزایش داد .
مونسان گفت: سالانه حدود پنج میلیون گردشگر خارجی وارد کشور می شود که رقم بسیار کمی است و سهم آن در تولید ناخالص داخلی حدود سه درصد است ( 2/9 ) در حالی که بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی،این رقم در سال 2025 باید به رقم 20 میلیون نفر برسد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار