معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس

مهارت آموزی دانش آموزان برای ورود به بازار کار از مهمترین اهداف آموزش است

با حضور مدیر و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش و رئیس اداره فنی حرفه ای شهرستان گنبدکاووس جلسه توجیهی طرح «ایران مهارت» برای مدیران مدارس متوسطه اول این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۲۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مهارت آموزی دانش آموزان برای ورود به بازار کار از مهمترین اهداف آموزش است

به گزارش پانا از استان گلستان،فرج اله رزاقی در ابتدای این جلسه که در سالن اجتماعات دبیرستان فرزانگان گنبد برگزار شد با اشاره به اهمیت یادگیری مهارت در کنار تحصیل دانش‌آموزان گفت: در نظام‌های آموزش نوین مهارت آموزی دانش آموزان برای ورود به بازار کار از مهمترین اهداف آموزش است و دانش آموزان با مهارت یابی می توانند به درک عمیق تری از آموخته های خود دست یابند و برای ساختن آینده‌ای بهتر آماده شوند. معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس افزود: با اجرای طرح ایران مهارت با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای دانش‌آموزان علاقمند حداقل با سه مهارت می‌توانند آشنا شوند.

ملکان رئیس اداره فنی ـ حرفه‌ای گنبدکاووس نیز به تشریح نحوه همکاری و ثبت دانش‌آموزان علاقمند در سامانه فنی حرفه‌ای کشور پرداخت و گفت: مدیران محترم ضمن انجام تبلیغات لازم در مدرسه، دانش‌آموزان علاقمند را شناسایی و با توجه و صلاحدید خود جهت برگزاری کلاس‌ها با فنی حرفه‌ای هماهنگی لازم را انجام دهند.

کمال الدین نظرنژاد معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز با اشاره به دستوالعمل‌های ارسالی یه مدارس در خصوص اجرای طرح «ایران مهارت» گفت: ایران مهارت، طرح مشترک آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است و بر اساس آن دانش‌آموزان با مشارکت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشکده‌های غیردولتی پوشش داده می‌شوند و دانش‌آموزان دوره متوسطه اول در شهرستان حداقل سه مهارت را آموزش می‌بینند. وی با اشاره به توانمندی مدیران مدارس شهرستان گفت: آموزش و پرورش با همکاری و همفکری مدیران تلاشگر تاکنون در اجرای طرح‌های مختلف و پیشبرد اهداف آن موفق عمل کرده است و این طرح را نیز با همّت و تلاش بیشتر انشاءا... با موفقیت هرچه تمامتر اجرا خواهند کرد.

فاطمه آقابزرگ کارشناس مسئول حوزه آموزش متوسطه اول شهرستان نیز به توجیه نحوه اجرای این دستورالعمل پرداخت و گفت: مدت آموزش هر مهارت بین 20 تا 60 ساعت خواهد بود و براساس علاقه دانش‌آموزان، امکانات مدارس و مقتضیات منطقه‌ای، آموزش‌های لازم ارائه می‌شود. وی افزود: در این طرح تجهیزات وسیعی وجود ندارد و فراهم کردن آن کار سختی نیست، ضمن اینکه در این طرح سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مشارکت جدی دارد و امیدواریم با همت و همدلی مدیران محترم در همین سال تعداد زیادی از دانش‌آموزان مدارس شهرستان تحت پوشش قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار