مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد:

صادرات ۶۵۰ تن خشکبار آذربایجان غربی به کشورهای منطقه

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال ۶۵۰ تن محصول خشکبار از مبادی گمرکات رسمی به کشورهای روسیه، آذربایجان، هلند، ترکیه، بلغارستان و مجارستان صادرشده است.

کد مطلب: ۸۰۲۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
صادرات ۶۵۰ تن خشکبار آذربایجان غربی به کشورهای منطقه

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، پرویز تومرائی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۲۱ هزار و ۹۹۳ تن خشکبار در سطح استان تولید شده است.

وی، در خصوص اینکه سال گذشته ۱۷ هزار و ۳۸۵ تن خشکبار در استان تولیدشده است گفت: بر اساس برآوردهای انجام‌شده پیش‌بینی می‌کنیم امسال در میزان خشکبار تولیدی در مقایسه با سال گذشته ۴ هزار و ۶۰۸ تن افزایش تولید را شاهد باشیم.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، افزود: عمده شهرهای تولید خشکبار در استان را شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، نقده، مهاباد، تکاب و سلماس اعلام کرد.

وی، با اشاره به فعالیت ۵۲ واحد خشکبار دارای پروانه بهره‌برداری در استان تصریح کرد: ۱۱ فقره واحد خشکبار دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی و ۴۱ فقره از سازمان صنعت و معدن و تجارت مجوز دریافت کرده آن و ظرفیت اسمی این واحدها اعم از واحدهای تولید و بسته‌بندی آجیل، کشمش تیزآبی، خشکبار، برگه میوه‌جات، درجه‌بندی کشمش و میوه خشک در حدود ۵۸ هزار و ۷۶۷ تن در سال است.

تومرائی، اضافه کرد: در سال جاری جواز تأسیس ۲۹ واحد خشکبار به ظرفیت ۱۵ هزار و ۷۷۰ تن در استان صادر و یک جواز توسعه طرح به ظرفیت ۱۵۰ تن در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری ۱۶۰ فقره موافقت اولیه به ظرفیت ۱۷۴ هزار و ۶۷۶ تن صادرشده است و ۳۵ فقره جواز تأسیس به ظرفیت ۵۴ هزار و ۳۱۵ تن و ۵ فقره جواز توسعه به ظرفیت ۷۱ هزارو ۷۳۶ تن صادرشده است.

وی، افزود: امسال ۶۵۰ تن محصول خشکبار از مبادی گمرکات رسمی به کشورهای روسیه، آذربایجان، هلند، ترکیه، بلغارستان و مجارستان صادرشده و با توجه به تولید محصولات باغی استان که امسال ظرفیت مناسبی داشته، ۲۰ هزار تن از محصولات باغی خشک استان نیز روانه بازارهای داخلی و خارجی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار