معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

هدف ما در آموزش‌وپرورش ارتقاء شاخص‌های اخلاقی و رفتاری دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - نشست هم اندیشی مسئولین سازمان دانش آموزی شهرستان های تهران با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در اردوگاه شهید محمد منتظری شهریار برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۲۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
هدف ما در آموزش‌وپرورش ارتقاء شاخص‌های اخلاقی و رفتاری دانش‌آموزان است

مجتبی هاشمی در سخنانی با گرامیداشت هفته امور تربیتی اظهار داشت: هفته امور تربیتی به یمن تلاش شهیدان رجایی و باهنر در آموزش و پرورش بنا نهاده شد و با توجه به ماموریت هایی که به ویژه در دوران دفاع مقدس وعلیرغم داشتن بسیاری از حمایت های نیازمند یک ساختار جدید وبا اعتقادی قوی شکل گرفت و منجر به فعالیت های کثیری از جمله طاغوت زدایی از نسل های گذشته گردید .

وی در ادامه افزود: بعد از انقلاب اسلامی لازم بود که بسیاری از زوایای دید جامعه نسبت به گذشته تغییر پذیرد و نسبت به آینده سازگارتر شود، لذا آنچه را که ما در بطن انقلاب شکوهمند ایران اسلامی شاهد بودیم، ثمره وجودی شهدا بوده و ما نیز باید تلاش کنیم وبا توجه به ویژگی های پیچیده ساحتاری حال حاضر با شنیدن نقطه نظرات و راه حل های نوین شرایط را سازگار تر و تقدیم نسل جدید کنیم .

هاشمی با بیان این نکته که واحد تربیت پذیری نفرمیباشد و شخص نیست، تاکید کرد: امروزه انتقال ارزش ها به عنوان یکی از فاکتور هایی است که مد نظر سیاست مداران نظام تعلیم و تربیت و جزء محوری ترین برنامه هاست وبه همین دلیل ما باید تربیت را از جایی آغاز کنیم که ضرورت دارد و این روند را به سمتی ببریم که مربی می خواهدو این این امر هنری است که توسط ما تجلی پیدا می کندو لذا باید ذائقه دانش آموزان را نفر به نفر بررسی و تجربه کرد .

وی با توجه به سیاست گذاری و برنامه های معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در سال 96بیان کرد: با هم اندیشی صورت گرفته در خصوص حوزه های پرورشی و مسئولین سازمان های دانش آموزی باید بدانیم که ما یک خانواده هستیم و مسائل مختلف را میبایست درکنار هم حل و یا گسترش دهیم .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران تصریح کرد: ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز با مشارکت سازمان های دانش آموزی و ارتقاء شاخص های اخلاقی و رفتاری دانش آموزان و گسترش فعالیت هاو مهارت ها از جمله وضعیت و سیاست کلی سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش است .

هاشمی با اشاره به پروژه مدارس با نشاط گفت: نشاط تعاریف متعددی را شامل می شودو ما در راستای ایجاد مدارس با نشاط کار گروه های مختلفی رادر اداره کل تشکیل دادیم وبه همین منظور کارهایی در حال انجام و تبیین است تا شاخص های نشاط را در مدارس ایجاد و تقویت کنیم و افزود،ما به دنبال امید بخشی در جامعه ای هستیم که خودمان باعث ایجاد گره هایی در آن شده ایم وباز کردن این گره ها و مشکلات در کشور کار آسانی نیست و فقط با امید میسر می شود، پس ما باید کاری کنیم که علاوه بر روحیه نشاط، امید را نیز به دانش آموزان القا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار