معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس:

‍ کارت هوشمند رانندگان ناوگان باری ومسافری فاقد عملکرد ، غیر فعال می شود

شیراز (پانا) - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده ای فارس گفت: کارت هوشمند رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی که از ابتدای سال جاری بارنامه یا صورت وضعیت اخذ نکرده باشند غیر فعال می شود.

کد مطلب: ۸۰۲۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
‍ کارت هوشمند رانندگان ناوگان باری ومسافری فاقد عملکرد ، غیر فعال می شود

علی یزدانی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل و طرح جدید اجرایی اعلام شده از سوی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کارت هوشمند آن دسته از رانندگانی که از ابتدای سال جاری به مدت 6 ماه برای ناوگان خود در حوزه فعالیت های بخش حمل ونقل کالا "بارنامه" و در حوزه فعالیت های بخش حمل ونقل مسافر "صورت وضعیت" اخذ نکرده باشند، غیرفعال خواهد شد.

وی تصریح کرد: از رانندگان درخواست می شود با توجه به ماه های پایانی سال جاری در فعالیت های خود نسبت به اخذ بارنامه و صورت وضعیت مبادرت ورزند تا عملکرد آنان دچار خلل و وقفه ای نشده و غیرفعال تلقی نگردند .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای فارس افزود: در صورت غیر فعال شدن کارت هوشمند ناوگان ، رانندگان و مالکان برای دریافت این کارت ، بایستی تمامی مراحل تعریف شده صدور کارت هوشمند را مجدداً طی نمایند .

یزدانی اظهار داشت: درحال حاضر استان فارس با فعالیت بیش از 43 هزار انواع ناوگان حمل ونقل باری و مسافری تحت پوشش شرکت ها و همچنین اشتغال مستقیم بیش از 63 هزار راننده حرفه ای دارای کارت هوشمند در هر دو بخش حمل ونقل جاده ای کالا و مسافر دارای رتبه نخست کشور است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس همچنین در خصوص ممانعت از فعالیت ناوگان فرسوده تصریح کرد: در راستای اجرای قانون هوای پاک و بهبود شاخص های عملکردی بخش حمل و نقل و به منظور افزایش بهره وری ناوگان باری کشور، از ابتدای سال ۹۷ ، صدور بارنامه برای ناوگان باری با عمر ۵۰ سال و بالاتر ممنوع می شود.

یزدانی ادامه داد: ناوگان باری فوق سنگین با وزن ناخالص بالای 96 تن تا اطلاع ثانوی شامل این طرح نمی شوند و مشمولین طرح می توانند با مراجعه به شرکت های سازنده خودروهای باری سنگین با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده نسبت به نوسازی خودرو خود اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار