کتابخانه مرکزی ایلام پس از ۱۶ سال به بهره برداری رسید

ایلام (پانا) - انتظار ۱۶ ساله اهالی فرهنگ و دوستداران کتاب در استان ایلام به پایان رسید و در دهمین روز ایام الله دهه مبارک فجر این مرکز افتتاح شد.

کد مطلب: ۷۱۱۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد

دوستداران کتاب در شهر ایلام همواره از نبود مرکزی جامع که بتوانند نیازهای خود را در حوزه کتاب مرتفع کنند، گله مند بودند و از مسئولان درخواست داشتند احداث کتابخانه ای مرکزی که از امکانات و فضای لازم و مفید برای مطالعه آنان برخوردار باشد، را در دستور کار قرار دهند.

سال ۱۳۸۰ بود که کلنگ احداث این مرکز در زمینی به مساحت ۳۷۵۰ متر مربع به زمین زده شد و قرار به عنوان مرجعی برای پاسخگویی به نیازهای دوستداران کتاب و کتابخوانی بهره برداری برسد. سال ها از پی یکدیگر می گذشت و خبری از افتتاح این کتابخانه نبود و همواره مسئولان کمبود اعتبار را بهانه تکمیل نشدن این مرکز عنوان می کردند.

با شکل گیری دولت یازدهم دولت تکمیل این پروژه را که پیشرفت چندانی نداشت در دستور کار قرار داد و با وجود کمبود منابع مالی تلاش شد این انتظار طولانی به سرانجام برسد که خوشبختانه امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام، در مراسم افتتاح این پروژه فرهنگی اظهار کرد: با وجود انتظار بسیار طولانی برای بهره برداری از این کتابخانه ولی مجموعه ای کامل و جامع در این مکان مهیا شده که می تواند نیازهای دوستداران و اهالی فرهنگ را در مرکز استان برآورده کند.

مراد جلیلیان، تاکید کرد: ۵۰ میلیارد ریال برای احداث این مرکز هزینه شده و ۱۵ میلیارد ریال نیز صرف تامین کتاب، قفسه، سیستم سرمایشی و گرمایشی شده است.

وی، تصریح کرد: این کتابخانه بزرگ در ۲ طبقه ساخته شده و دارای بخش های آمفی تئاتر، سالن مطالعه، پارکینگ بوده و تاکنون نیز ۳۰ هزار جلد کتاب در این مجموعه قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام ایجاد بخش ویژه نابینایان را از قسمت های کتابخانه مرکزی ایلام عنوان و خاطرنشان کرد: ۳ میلیارد ریال برای ایجاد این قسمت هزینه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار