رئیس کتابخانه‌های عمومی کردکوی

بلاتکلیفی 4 ساله پروژه کتابخانه مرکزی کردکوی

گرگان(پانا)-رئیس کتابخانه‌های عمومی کردکوی با بیان اینکه پروژه کتابخانه‌ مرکزی کردکوی به‌دلیل کمبود منابع مالی به مدت چهار سال بلاتکلیف مانده است، گفت: این پروژه تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کد مطلب: ۸۲۳۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
بلاتکلیفی 4 ساله پروژه کتابخانه مرکزی کردکوی

علی سلیمی‌خورشیدی در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌‌های عمومی شهرستان کردکوی، اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان کردکوی چهار کتابخانه فعال، سه کتابخانه نهادی و یک کتابخانه مشارکتی وجود دارد.

وی از وجود یک کتابخانه عمومی و یک کتابخانه تخصصی کودک در کردکوی خبر داد و گفت: کتابخانه تخصصی کودک کردکوی در ساختمان مستقل با فعالیت‌های مختلف فعالیت دارد و دارای 5 هزار و 300 کتاب است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی کردکوی یادآور شد: یک کتابخانه روستایی با مساحت 120 مترمربع در کردکوی وجود دارد که از کتابخانه‌های بسیار فعال است که در شاخص‌های طی سال به‌عنوان کتابخانه مطرح در سطح استان شناخته می‌شوند.

سلیمی‌خورشیدی با بیان اینکه پروژه کتابخانه‌ مرکزی کردکوی با مساحت 650 مترمربع به دلیل کمبود منابع مالی به مدت چهار سال بلاتکلیف مانده است، ابراز کرد: این پروژه تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امید است این روند تسریع شود.

وی با بیان اینکه یک هزار و 380 نفر از شهر کردکوی در کتابخانه عمومی عضو هستند، بیان کرد: با توجه به جمعیت این شهر، این تعداد عضو بسیار کم است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی کردکوی متذکر شد: به ازای هر نفر باید چهار کتاب موجود باشد که متاسفانه تا رسیدن به این مهم فاصله زیادی داریم.

سلیمی‌خورشیدی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری است، خاطرنشان کرد: همه ساله غرفه‌ای در کمپ نوروزی کردکوی فعالیت دارد که امسال مورد استقبال فراوان مسافران قرار گرفت.

وی اذعان کرد: در برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی کردکوی تعهد ما در سال 1396، 6 جلسه بود که در مجموع پنج جلسه برگزار شد و امسال در نظر داریم تعداد جلسات انجمن افزایش یابد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی کردکوی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات امروز جامعه ناشی از عدم آگاهی است و عدم آگاهی به فقدان مطالعه برمی‌گردد، تأکید کرد: با ترویج فرهنگ مطالعه، آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش می‌یابد.

سلیمی‌خورشیدی به جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و افزود: در ولادت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار می‌شود که دبیری این جشنواره بر عهده کتابخانه‌های عمومی است.

وی با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی از 15 خردادماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: در سال 1395، 560 کردکویی در این جشنواره شرکت کردند که این میزان در سال 1396، به 2 هزار و 800 نفر افزایش یافت و در اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی نیز سه نفر از شهرستان کردکوی مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار